הכתבה נכתבה בשיתוף "נגיש בקליק"

נגיש בקליק היא חברה להנגשת אתרים באינטרנט שהתחילה את דרכה ב-2015 ובשנים האחרונות הפכה לחברת הנגישות הגדולה בישראל, לצד פעילותה הענפה בעולם. היא מספקת שירותים למותגים מובילים בארץ ובעולם, עמותות, ארגונים ציבוריים וממשלתיים ועסקים גדולים וקטנים כאחד.

הפתרון שלה מותאם לחברות ומדינות בכל העולם, תוך התאמת הנגישות לחוקים באירופה ובארצות הברית, שגם בהן חוקי נגישות מחייבים בעלי עסקים להנגיש את אתריהם לאנשים עם מוגבלויות. "הסיבה להצלחתנו היא בראש ובראשונה הודות להשקעה המרבית במוצר", אומרת ענת כהן, סמנכ"לית חברת "נגיש בקליק". "עיקר המאמץ שלנו הוא בדחיפה קדימה, תמיד להוביל, לחדש, לראות איפה ואיך אפשר לשפר. בנגיש בקליק אנחנו אף פעם לא נשארים במקום".

היתרונות והחסרונות של AI
עוד לפני שנוצר הסחרור התקשורתי סביב AI, נגיש בקליק פתחה את הרכיב החכם שלה להנגשה על בסיס טכנולוגית בינה מלאכותית. הרכיב החכם שמותקן באתר מציע מגוון "פרופילים" שמתאימים את פונקציות הנגישות השונות לסוגי המוגבלויות השונים. באופן זה, המשתמש נמנע מחיפוש הפונקציה שמתאימה לו וחווה חווית גלישה ידידותית וקלה לצרכיו.

"אנחנו מהר מאוד הבנו שהנגשה מבוססת טכנולוגיות AI יכולה להקל מאוד הן על משתמשים עם לקויות הן על בעלי אתרים. מאחר שמדובר באתרים או יישומונים דינמיים, שינוי קוד האתר כחלופה יהיה תהליך ארוך שדורש משאבים יקרים. לכן החלטנו לייעל את ההנגשה ולספק שירותים במחירים אטרקטיביים עם הנגשה מבוססת AI", מספרת כהן.

הנגשת אתרים מבוססת AI – דור העתיד (צילום: נגיש בקליק)
הנגשת אתרים מבוססת AI – דור העתיד (צילום: נגיש בקליק)

"עם זאת, לא קפאנו על שמרנו. בעוד שמתחרים רבים מבטיחים הנגשת AI שבכלל לא מבוססת על AI, כפי שהם מצהירים, אנחנו פתחנו לצד הנגשת ה-AI פתרון היברידי ומותאם אישית לצרכי הלקוח. עם כל היתרונות של הנגשת AI חכמה, AI לבדו לא יכול להחליף את האדם. בחלק מהאתרים, נדרשת תוספת הנגשה בידי מומחים", אומרת כהן.

"הרבה לקוחות הגיעו אלינו בעקבות התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, בעוגמת נפש גדולה, למרות שעשו מאמצים להנגיש את האתר שלהם. הבעיה היא שרבים מהם נופלים בפח של מנגישים לא מקצועיים שיודעים להבטיח הבטחות, אך בפועל חסרים את הידע המקצועי כיצד לספק פתרון נגישות שעומד בכל דרישות החוק", כהן הסבירה.

הגישה המשולבת: מרכיב ההצלחה
הפתרון ההיברידי של נגיש בקליק מבוסס על הנגשת AI בתוספת הנגשה וביקורת בידי מומחי נגישות מוסמכים. בנוסף, הפתרון כולל שימוש במוצרי החברה לניטור חכם ושוטף אחר בעיות נגישות, שכן אתרים נוטים להתעדכן בתוכן ובאלמנטים חדשים שלעיתים זקוקים להנגשה מחודשת. "עסקת החבילה" הזאת מבטיחה את רמות הנגישות הגבוהות ביותר, בעלויות שמתאימות לכל בעל עסק. כמו כן, מערכת ההנגשה של נגיש בקליק עובדת עצמאית ללא פגיעה בקוד האתר, וכמובן שאינה פוגמת בחוויית המשתמש של משתמשים ללא מוגבלויות.

הנגשת אתרים מבוססת AI – דור העתיד (צילום: נגיש בקליק)
הנגשת אתרים מבוססת AI – דור העתיד (צילום: נגיש בקליק)

בעקבות ההצלחה של נגיש בקליק, החברה פתחה ב-2022 משרדים חדשים ומרווחים בנתניה, והיא לא מתכוונת לעצור שם. מגוון השירותים של החברה ממשיך לצמוח, לצד מספר העובדים ומספר הלקוחות מהעילית הראשונה של החברות המובילות בעולם שמצטרפות לבשורת ההנגשה ההיברידית.

"ועדיין חשוב לנו להמשיך לספק שירותים ופתרונות גם לבעלי העסקים הקטנים", מדגישה כהן. "המהות שלנו כחברה היא לתת שוויון הזדמנויות לכול. אנחנו התחלנו ממתן פתרונות חכמים ויעילים לעסקים קטנים. הפתרון שלנו מותאם לכל סוג עסק, בכל גודל, ובמחיר שווה. זה היתרון הייחודי שלנו שבו אנו גאים מאוד. לא היינו רוצים שהתכונה הזו תיעלם מהחברה. להיפך, מדובר בעמוד התווך של נגיש בקליק".

מובילים גם בין המתחרים
בשוק הנגישות אפשר למצוא הרבה פתרונות הנגשה חינמיים או זולים מאוד, שלקוחות רבים נופלים בפח ההבטחות הגדולות שמגיעות איתם. "לצערנו אנחנו פוגשים המון לקוחות כאלה לאחר שקיבלו תביעות", אומרת כהן.

"מה שחשוב, בסופו של דבר, זה שאנחנו מתווים דרך יעילה שמספקת פתרונות גלישה אמיתיים ומותאמים לחוק הנגישות עבור אנשים עם מוגבלויות, בניגוד למתחרים עם הצהרות דומות שמאחוריהן אין כל גיבוי בזמן האמת. יש כל מיני מתחרים שמנסים לחקות אותנו, וזה סימן שאנחנו עושים משהו טוב, תרתי משמע. בסוף, המטרה המקורית שלנו, להפוך את הרשת למקום שוויוני יותר, עם הזדמנויות שוות לכולם, היא הכי חשובה".

מגוון כלים להנגשה
נגיש בקליק מציעה ללקוחותיה מגוון של מוצרים ושירותים להנגשת אתרים. "ככל שהשנים מתקדמות והטכנולוגיה משתפרת, הסטנדרטים לנגישות עולים – ואיתם גם הדרישות הרגולטוריות", אומרת חן. היום נגיש בקליק מציעה רכיב AI חכם, ניטור אוטומטי שוטף לאתר, תוסף לגוגל כרום שסורק את האתר במהירות לבעיות נגישות, תוכנה אוטומטית להנגשת קבצי PDF, תוכנה שמחוללת טקסט אלטרנטיבי לתמונות, מחולל הצהרת נגישות מהיר ופשוט, ועוד.

"מכלול הכלים שלנו מספק ללקוח פתרון כולל להיות נגיש ולהישאר נגיש. איתנו הוא יודע שיש לו כתובת אחת לכל עניין של הנגשה. זה לא אומר שהוא חייב להשתמש בכל הכלים, אבל עצם הידיעה שזו אפשרות זמינה ופשוטה בונה את הקשר המיוחד וארוך הטווח שלנו עם לקוחותינו", מסכמת כהן. 

הכתבה נכתבה בשיתוף "נגיש בקליק"