מהיום תוכלו לקבל עוד קצת בינה מלאכותית בקלות רבה יותר: חברת OpenAI הודיע כי תאפשר שימוש בצ'אט הבינה המלאכותית ללא צורך בהרשמה. קודם לכן דרשה החברה מהמשתמשים ליצור חשבון, תהליך ארוך שמצריך אימות וכניסה מחדש עם שם משתמש וסיסמא.

מאז השקתה בנובמבר 2022, צ'אט הבינה המלאכותית הפך למסייע למיליונים ברחבי העולם, והוא מופיע בגרסה חופשית ללא תשלום המעניקה תשובות בסיסיות קצרות יחסית ואפשרויות מוגבלות, וגרסה מתקדמת ומקצועית יותר בתשלום. אלא שכאמור, גם הגרסה החינמית דרשה הרשמה לא קצרה והתחברות מחדש בכל לוג-אין מחדש.

צ'אט GPT. כניסה ישירה. (צילום: OpenAI)
צ'אט GPT. כניסה ישירה. (צילום: OpenAI)

מהבוקר הגלישה גם בגרסה החינמית היא ישירה ואינה עוברת דרך דפי ההרשמה. מתנגדים להליך טענו היום כי בכך מבטלת החברה את "אמצעי ההגנה על התוכן" אליהם התחיייבה בדיסקליימר, ומאפשרת גם שימוש בצ'אט אצל ילדים. טענות נוספות ברשת התייחסו גם לשימוש לרעה בבינה המלאכותית לפרסומים זדוניים או שקריים שעלול להתרחב כעת, משהוסרה בקרת המשתמש. 

חברת OpenAI מסרה בינתיים שהגרסה נטולת ההתחברות של הבינה המלאכותית עדיין אינה זמינה לכולם אך תגיע בקרוב: "אנחנו מפיצים את האפשרות בהדרגה במטרה להנגיש בינה מלאכותית לכל מי שסקרן לגבי היכולות שלה".

אילון מאסק ממשיך להפתיע: "השבב המוחי החזיר ראייה לקופים עיוורים"

"אם זה יקרה - נגיע לסוף היצירה האנושית": כך הבינה המלאכותית תשנה את חיינו

 לפני כשבועיים הציגה חברת OpenAI את יכולותיו המדהימות של רובוט הבינה המלאכותית המסוגל לנהל שיחה, לקשר בין משפטים ולבצע פעולות בעלות קונטקסט והגיון "אנושי". הרובוט המכונה figure 01  הוא בעל שריון מטאלי נוצץ וגופו מורכב מיפרקים שמעניקים לאצבעות, לכתפיים, לזרועות, לראש ולרגליים זוויות תנועה מגוונות. לכל יד יש ארבע אצבעות ואגודל, בעוד שהרגליים חסרות אצבעות כף רגל.

הרובוט שוקל 60 קילוגרמים ומסוגל לשאת כ-20 קילוגרמים ולנוע במהירות של 1.2 מטרים לשניה (כ-4.5 קמ"ש). הרובוט מסוגל לנהל שיחות מלאות עם בני אדם ואף להבין סאב טקסט ולנתח תמונות אותן הוא מצלם סביבו, באמצעות רשת דמוית מערכת העצבים האנושית המעבירה נתונים ומנתחת אותם במהירות.

בווידאו ניתן לצפות במדגים שואל את הרובוט: "מה אתה רואה כעת", תוך שניות ספורות הרובוט השיב מדויק אודות המתרחש סביבו: "אני רואה תפוח עץ אדום במרכז השולחן, צלחות וכוס, ואתה עומד לצידי כשידך על השולחן".

כעת המדגים אומר לו: "האוכל לאכול משהו?" והרובוט השיב: "בוודאי" בעודו מגיש לו את התפוח. המגיש מרוקן לעברו פח אשפה ומשיב לו: "נהדר. תוכל להסביר למה עשית את מה שעשית?" . הרובוט לאחר מספר שניות החל לאסוף את האשפה לתוך סל תוך שהוא משיב לו: "נתתי לך את התפוח כי זה הדבר האכיל היחיד שאני יכול לספק לך מהשולחן".