בנוף הטכנולוגי התחרותי של היום שהופך תחרותי יותר ויותר, חברות מחפשות ללא הרף את הדרכים היצירתיות והיעילות ביותר להמשיך לצמוח ולשמור על הרלוונטיות ועל כוחו של מוצר במהלך מחזור החיים שלו. בעוד שתכונות הקשורות לחדשנות וטכנולוגיה מתקדמת הן חיוניות לפיתוח ואופטימיזציה של מוצרים, משאב רב עוצמה לא פחות, שלא תמיד נתפס ככזה, הוא דווקא דעת הלקוחות. 

דוגמה טובה לגישה שיתופית בין חברה ללקוח בפיתוח המוצר היא אירוע האקתון שערכה חברת מאנדיי בשם "WOW Customer Experience", במסגרתו ערכה ריכוז מאמץ יוצא דופן ליצירת שיפורים, פיתוחים ושדרוגים שהוצעו על ידי לקוחות החברה עבור מערכת העבודה להפעלה שפיתחה ומשתמשת כיום כ-225 אלף חברות בכל העולם, מעסקים קטנים ועד ארגוני ענק.  

ב"האקתון חווית המשתמש" של מאנדיי, עובדי החברה ביצעו לא פחות מ-745 שדרוגי מערכת במהלך יום אחד בלבד. במשך אותו יום ייעודי שהוקדש לפרויקט, כל צוותי הבילדרים של החברה המורכבים ממהנדסים, מנהלי מוצר ומעצבים בתל אביב, לונדון וורשה עצרו את העבודה השוטפת ליום שלם והתמקדו אך ורק ביצירת שדרוגים ושיפורים שהוצעו ישירות על ידי המשתמשים, השותפים והקהילות המקוונות של החברה. מאנדיי אספה בקפידה במשך מספר שבועות יותר מ-2,000 הצעות ובעיות UX שדווחו ולאחר תהליך סינון, עובדי החברה החלו בתכנון הפתרונות עבור הרעיונות שנבחרו וטופלו במסגרת ההאקתון שערכה. 

הכוח המניע מאחורי יוזמה זו הוא אמונה פשוטה אך רבת עוצמה לפיה חווית משתמש (UX) היא המלך. אילה נרושביץ, דירקטורית עיצוב מוצר במאנדיי: "השנה החלטנו להקדיש תשומת לב מיוחדת לנושא חווית משתמשים. חשבנו איך לצאת מצורות העבודה המקובלות ושמנו יעד שאפתני במיוחד של פיתוח ותיקון מאות הצעות שהגיעו מצד הלקוחות שלנו באמצעות ריכוז מאמץ במשרדים שלנו בעולם. הצוותים עסקו בכל סוגי בפערים שעלו מצד המשתמשים של מאנדיי- החל משינויים ויזואליים קלים דרך תיקוני טקסטים ועד השלמתן של תכונות חשובות ליצירת חוויית משתמש חלקה וכיפית".

צוותי העבודה של מאנדיי שהתמודדו עם האתגר שציפו לו מאוד, תיקנו ושדרגו 745 פיצ'רים הקשורים בחווית המשתמש, וכדי לחזק את מעורבות הלקוחות במעלה הפעילות, כל שיפור שנעשה הוצג קודם כל ללקוח שהציע אותו ורק אחר כך הושק במערכת לקהל הרחב. צעד זה טיפח תחושה של שיתוף פעולה מלא והדגיש בפני הלקוחות את ההשפעה המיידית שיש למשוב שלהם על פיתוח הפלטפורמה.

במאנדיי שמו דגש מאז ומתמיד על ההשפעה העמוקה שיש לחוויית משתמש חלקה ואינטואיטיבית על זרימת ונוחות העבודה היומיומית של הלקוחות והקשר עם הלקוחות תופס נתח מרכזי בתרבות הארגונית של החברה. ההצלחה והתגובות להקאתון שקיימה החברה מעידות על פוטנציאל המשמעותי העומד בבסיס הרעיון של "פיתוח ממוקד לקוח", ומציגות את החשיבות של רתימת הקול הקולקטיבי של הלקוחות להנעת חדשנות, שכלול ושימור רלוונטיות המוצר בצורה האופטימלית ביותר. על ידי שיתוף פעיל של המשתמשים בתהליך, החל מהצעת הרעיונות והבקשות לשיפורים ועד לקבלת עדכון והתרשמות אישית של כל אחד ואחת מהלקוחות ששיתפו בצורך שטופל, מאנדיי לא רק התייחסה לבעיות והצרכים הספציפיים במערכת, אלא גם חיזקה חוויה קהילתית ויצירתית ויצירה חיבור עמוק וקרוב יותר עם הלקוחות.