משלחת ישראלית בתחום טכנולוגיות ספורט, הכוללת 11 חברות ישראליות, תתארח בשבוע הבא בגרמניה, שם ייפגשו חבריה עם נציגים מחמישה מועדונים בכירים בבונדסליגה, ביניהם באיירן מינכן, שטוטגרט, הופנהיים ופרנקפורט. החברות הישראליות שמשתתפות במשלחת, המאורגנת ע"י מכון הייצוא בהובלת הנספח הכלכלי במינכן דורון חמו, יציגו בפני מועדוני הכדורגל הגרמנים טכנולוגיות חדשות בתחום הספורט-טק. 

אחת מהחברות הללו היא ViTAs Labs, שפיתחה מערכת אימון קוגניטיבית לשחקני כדורגל המאפשרת להם לפתח ולשפר את יכולות הסריקה, הבנת המרחב וקבלת ההחלטות. דרור פורת, ממקימי החברה, מסביר כי "המערכת פועלת בשתי אפליקציות. הראשונה היא עבור צוות המאמנים המייצרים דרכה ללא מאמץ תרחישים דו-ממדיים על גבי מכשיר מסך מגע, בדומה לשימוש בלוח לבן מסורתי. תרחישי 2D אלה הופכים אוטומטית לחוויות מוכנות ל-VR 3D הנצפות באמצעות משקפות VR על ידי שחקנים מנקודות המבט הייחודיות שלהם. בתוך אותם תרחישים השחקנים צריכים לקבל החלטות בהתאם לתרחישים שיצרו המאמנים".

פורת (משמאל) בבדיקת המוצר של החברה (צילום: צילום פרטי)
פורת (משמאל) בבדיקת המוצר של החברה (צילום: צילום פרטי)

פורת ושותפו להקמת החברה, עילי עומר, מקווים כי הביקור יפתח בפניהם שער לכדורגל הגרמני. "אנחנו יוצאים למסע מותח עם משלחת הספורט טק הישראלית לגרמניה, שם תהיה לנו הזדמנות ייחודית לטפח שיתוף פעולה וחדשנות בטכנולוגיית כדורגל, לגשר על הפער בין סצנת הטכנולוגיה התוססת של ישראל לבין מורשת הכדורגל העשירה של גרמניה. אנחנו להוטים לטבול את עצמנו בעולם טכנולוגיית הכדורגל, ולבחון פתרונות חדישים המבטיחים להעלות את ביצועי השחקנים ומתודולוגיות האימון לגבהים חדשים. האמונה העמוקה שלנו בכוחה הטרנספורמטיבי של הטכנולוגיה מלבה את הביטחון שלנו ביכולת שלנו לחולל מהפכה בענף הכדורגל", הם אומרים.

המוצר של ViTAs Labs (צילום: צילום פרטי)
המוצר של ViTAs Labs (צילום: צילום פרטי)