אנחנו נמצאים תקופה קצרה לפני כניסתם המאסיבית של הטבעות החכמות לשוק. סמסונג כבר הספיקה להציג את הטבעת שלה ועוד שלל מותגים כמו Oura, UltraHuman ו-amazfit מציעות מוצרים משלהן. בשבועות האחרונים התנסיתי בטבעת של חברה צעירה בשם RingConn. החברה הוקמה בשנת 2021 והצליחה לגייס 1.3 מיליון דולר בקמפיין גיוס המונים שלה באתר אינדיגוגו. Ringconn הממוקמת בארה״ב פונה לצרכנים המחפשים מכשיר ניטור עבור השינה, לצד מדדים בריאותיים נוספים. בניגוד לטבעת הפופולארית בענף – Oura, ב-RingConn לא גובים דמי מנויי חודשיים על השירות.

RingConn – קודם ערכת מדידה

בניגוד לרכישה של שעון חכם, המגיע במקרה הטוב עם שתי רצועות בגדלים שונים, כך שניתן להתאים את השעון לפרק כף היד, קנייה של טבעת חכמה דורשת התאמה לגודל האצבע של המשתמש. השימוש בטבעת צריך להיות נוח אפילו יותר מזה של שעון. לכן, לאחר ההזמנה של הטבעת באתר החברה, RingConn שולחת קודם כל ערכת מדידה של טבעות. מדובר בטבעות מתכת המספקות את התחושה של הטבעת המקורית הכוללת בתוכה את השבבים. הערכה כוללת תשע טבעות, כאשר החברה מציעה לענוד את הדגם הרצוי במשך יום שלם, בשביל להבין איזו טבעת תהיה הכי נוחה לשימוש קבוע. לאחר מכן, יש גם צורך לבחור בצבע הטבעת: שחור, כסוף או זהב. אני בחרתי בצבע השחור, כאשר הטבעת עצמה יחסית גדולה וגם מעט עבה. יש לה נוכחות רבה על האצבע. בתור אדם שלא עונד טבעת באופן קבוע, לקח לי זמן להתרגל אליה. עדיין גם מספר שבועות אחרי, בזמנים מסוימים ביום אני מסיר אותה.

מנסה את הטבעת (צילום: צחי הופמן)
מנסה את הטבעת (צילום: צחי הופמן)

RingConn – מחליף את השעון החכם לניטור השינה

בעוד שניתן להשתמש בטבעת במהלך היום והיא מספקת מדדים כמו מספר צעדים, קלוריות שנשרפו ותזכורת לזוז, זהו לא עיקר השימוש בה. הטבעות החכמות נוצרו בעיקר עבור ניטור שינה וכתחליף לשימוש בשעון החכם במהלך הלילה. הרבה אנשים, כמוני, לא מצליחים לישון בצורה נוחה עם שעון, לכן הטבעת היא אלטרנטיבה נוחה יותר עבורם. לפחות עבורי, השימוש בטבעת בשינה היה נוח.

כמו שעונים חכמים, הטבעת מזהה באופן אוטומטי את השינה בלילה, אבל היא לא מזהה בצורה אוטומטית נמנום, כן יש אפשרות להוסיף בצורה ידנית את הנמנום שלכם. לאחר השינה, בבוקר, יופיע באפליקציה ציון השינה, מספר שעות שישנתם ונתונים נוספים: כמה שעות שינה היו חסרות לכם, כמה זמן הייתם במיטה, יעילות השינה וכמובן חלוקה לזמן השינה בכל שלב (השינה הקלה, העמוקה, REM וגם כמה זמן הייתם ערים). עוד מידע שמקבלים באפליקציה: הדופק הממוצע בלילה האחרון, ב-7 הימים האחרונים וגם HRV, ראשי תיבות של השתנות קצב הלב (ערך גבוה מעיד על יכולת מעבר מהיר מסטרס לרוגע, בעוד ערך נמוך יכול לרמוז על מחלות מסוימות, למשל, נטייה להתקפי לב).

הטבעת גם יודעת להציע מידע על רוויית החמצן בדם (SpO2) מהלילה האחרון והשבוע האחרון, טמפרטורת הגוף הממוצעת וגם קצב הנשימה (מדד הציין את מספר הנשימות של אדם בדקה). כמו כן, הטבעת מציעה דרך האפליקציה ניטור פעילות ריצה, אבל האופציה הזאת לא עבדה טוב בזיהוי התזוזות המהירות בדופק ולכן עדיף להסתמך על שעון חכם עבור ספורט.

RingConn (צילום: צחי הופמן)
RingConn (צילום: צחי הופמן)

דו״ח שבועי

בכל שבוע, ביום שני, האפליקציה מייצרת דו״ח שבועי על איכות השינה, הפעילות והסטרס וגם טיפים לשיפור הבריאות. ישנו ציון על איכות השינה השבועית וכמה היא שופרה או ירדה לעומת השבוע הקודם, כמה ימים ישנתי עם ציון טוב, כמה ימים הגעתי לזמן השינה הנחוץ לי, מה השעות שהלכתי לישון וגם מספר הצעדים, הקלוריות ששרפתי והציון השבועי של רמת הסטרס שלי.

בקיצור, עבור אנשים הרוצים ללמוד יותר על איכות השינה, המידע שה-RingConn מספק הוא חגיגה. הדו״ח השבועי מאפשר ללמוד טוב יותר ממבט מלמעלה על מצב השינה, בניגוד לציון היומי המספק מידע נקודתי. כך אפשר להבין אם יש מגמת עלייה או ירידה באיכות השינה.

באופן כללי, האפליקציה של הטבעת מספקת המון מידע, היא בנויה בצורה נוחה, אבל העיצוב שלה נראה מעט מיושן. היא לא תומכת בשפה העברית, היא כן תומכת באנגלית, גרמנית, ספרדית, צרפתית ועוד.

האפליקציה של RingConn יודעת להעביר מידע לאפליקציות הבריאות של גוגל Fit ואפל Health.

עמידה למים וסוללה לשבוע

הטבעת עמידה למים (תקן IP68) וניתן לצלול איתה עד לעומק של 50 מטר. הסוללה שלה מספקת עד 7 ימי עבודה, כאשר היא מגיעה עם מארז נשיאה (בדומה לאלו הקיימים באוזניות נטולות חוטים – TWS). המארז הוא מכשיר הטעינה אותו מחברים לחשמל, אבל הוא גם כולל סוללה ניידת, זאת מספקת 150 ימים של טעינה, כך שאם לוקחים אותו לנסיעה ומאחסנים את הטבעת בתוכו, הסוללה לא אמורה להיגמר.

מחיר: 1,040 שקל (280 דולר), רכישה דרך אתר החברה (לא נשלח ישירות לארץ, דורש שימוש בשירות שליחות בינלאומית)

בשורה התחתונה, צריך להבין שטבעת חכמה היא לא תחליף של שעון חכם, היא מהווה פתרון נוסף בעיקר לניטור השינה וגם כפריט אופנתי. הטבעת של RingConn מציעה פתרון נוח לשימוש במהלך היום ובעיקר הלילה, המחיר שלה נמוך יותר, לפחות מחלק מהמתחרים והיא לא גובה דמי שימוש חודשיים. עבור אנשים שרוצים ללמוד טוב יותר על השינה שלהם ובדרך גם לקבל טיפים לשיפור השינה, ה-RingConn יצליח לעזור להם בכך. מה שהיה חסר לי בטבעת הזאת, הם טיפים רבים יותר לשיפור איכות השינה וגם עדכונים על הפעילות שלי במהלך היום. כמו כן, עצם זה שהטבעת עדיין לא נמכרת ישירות דרך האתר לישראל, גם מקשה על הקנייה שלה.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews