הבוקר (ראשון) התקיימה ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע, הוועידה העסקית - טכנולוגית הגדולה במשק הישראלי, שעמדה השנה בסימן "הסופה הדיגיטלית" ומהפכת ה-AI. איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס לשעבר, אשר זכה לאחרונה בפרס ישראל, לאחר סערה ציבורית גדולה, היה אחד הדוברים והוא התייחס לנושא הפרס, מצב ההייטק הישראלי וגם המלחמה.

בעולם שבו עמוד שדרה הוא דבר נדיר, איל וולדמן ראוי להערצה | חיים אתגר

בנוגע לקבלת פרס ישראל והאם יכבד את טקס הקבלה, לאחר המסע הלא סימפטי שעבר, וולדמן אמר כי: "פרס ישראל הוא טקס מכובד, פרס שאני מאוד גאה לקבל אותו. אלחץ את היד לכל מי שיפנה אליי. צריך לכבד את יום העצמאות השנה, אנחנו צריכים יותר מתמיד את יום העצמאות הזה".

לגבי השתלבות של דור העתיד בהייטק ושילוב החברה החרדית בתחום, מייסד מלאנוקס טוען כי: "הממשלה צריכה לקבוע שהתוכנית הלימודית תהיה זהה בין הממלכתי והממלכתי דתי וחרדי. אני מעודד את כולם ללכת ללמוד איך להצעיד את הכלכלה קדימה. אנחנו חייבים להשתמש בכל הכוח אדם שיש לנו בכל המגזרים, כדי שילמדו ויוכלו לקחת חלק בהייטק הישראלי. לימודי ליבה בתוך המוסדות החרדיים, חייבים לנתב את האנשים נכון".

בסוגיית המילואימניקים ומצב ההייטק בתקופת מלחמה, וולדמן אמר את הדברים הבאים: "ההייטק הישראלי מוביל היום 40% מהייצור בארץ וזה יכול להמשיך לגדול. עשרות אחוזים מהחברות העובדות היו במילואים תקופה ארוכה, אסור לחברות להשתמש בזה כתירוץ. צריך למצוא דרך ולהמשיך להביא תעוזה ויוזמה איך מביאים פתרונות טובים".

מחאת  ההייטקיסטים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת ההייטקיסטים (צילום: אבשלום ששוני)

וולדמן, שבתו ובן זוגה נרצחו במסיבת הטבע "נובה" בשביעי לאוקטובר, התייחס גם לנושא הלחימה מול חמאס: "סדר העדיפות הראשון שלנו הוא להחזיר את החטופים וצריך לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים לארץ. לעבוד 24/7 ולא לצאת לפגרה עד שיחזרו. החמאס מציב תנאים לא הגיוניים, אך צריך לפעול ללא הפסקה להחזיר אותם הביתה. צריך להשמיד את החמאס ולהגלות את כל מי שנשאר בחיים בעזה, שלא יישארו קרוב אלינו".

הוא המשיך: "צריך לחשוב כבר על היום שאחרי ולהביא קואליציה שתכלול את מצרים, סעודיה, אמירויות, קאטר וירדן שישלטו על הביטחון והחינוך ברצועת עזה. לאט לאט, צריך להתחיל לבנות את עזה מחדש. לדעתי, צה״ל יחזור לצאת מעזה בתכנית של קבלת החטופים וכל הגופות תוך שלושה חודשים, כאשר כל מי שמתקרב לגדר - נורה ללא הכלות. מקווה שאחרי המלחמה הכלכלה תגדל ותצמח. כדי לנצח צריך לעבוד קשה".

האירוע התקיים במתחם האירועים "גבריאל' שבנס ציונה, עם למעלה מ-3,000 משתתפים, ביניהם: יוסי כהן ראש המוסד לשעבר, איל ולדמן מייסד מלאנוקס, פרופ' יואב שוהם, מומחה AI בינלאומי, מייסד ומנכ"ל משותף A21 Labs, סיגל דדון לוי מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, אילן בירנפלד מנכל דלויט, יפעת רייטר, מנכ"לית AIG, אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון ועוד.