חברת פלאפון הכריזה היום (רביעי) כי לראשונה בישראל הפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית שהקימה עם חברת אריקסון העולמית בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים ומכריזה על רשת MAX G5. החברה הודיעה כי החל מהיום לקוחות יוכלו להירשם לחבילות המבוססות על ליבת הרשת החדשה ומציעות חווית לקוח משופרת: תכולה רחבה יותר של גלישה ושיחות, קצבי תעבורה גבוהים, שיהוי נמוך ותיעדוף רשת בעת עומס ובאירועים רבי משתתפים. הלקוחות יוכלו להנות מהחבילות החדשות עם כניסתה של ליבת הרשת לשימוש מבצעי כבר בשבועות הקרובים. במקביל הדגימה החברה לראשונה יכולות פריסת רשת ותיעדוף ברשת לגיימרים בנמל תל אביב, ותיעדוף בעת  הטסת רחפנים בהוד השרון והדגימה במעבדת החברה מהירות של כ-6 ג'יגה, הנחשבת לגבוהה ביותר שנמדדה בפלאפון. בכך פלאפון מצטרפת לענקיות תקשורת נוספות בעולם המספקות רשת דור 5 עצמאית.

ליבת רשת דור 5 העצמאית של פלאפון מציעה שירותים ויישומי סלולר פורצי דרך שישפיעו על אורח החיים של כולנו ומאפשרת ניצול מקסימלי של תכונות דור 5 למגזר הפרטי ולמגזר העסקי: פרסונליזציה ויכולת תיעדוף לפי צרכי הלקוחות הכוללות: מהירות גבוהה יותר בהעלאת ובהורדת קבצים, שיהוי נמוך יותר, אבטחת מידע והצפנה גבוהה וכן אמינות ורמת שרידות גבוהה של הרשת. בנוסף, תאפשר הרשת החדשה הגדלה מאסיבית של מספר החיבורים של התקני IoT, חיסכון בצריכת הסוללה וכן אבטחת סייבר משופרת.

הטכנולוגיה החדשה אף מאפשרת זרימה חלקה ומהירה של מידע באירועים המוניים כמו הופעות ומשחקי ספורט כך שלקוחות המחוברים לליבת הרשת החדשה ימשיכו להיות מחוברים לרשת והגלישה הסלולרית תמשיך לפעול באופן תקין.

ליבת הרשת החדשה צפויה גם לסייע בשעות חירום עם האפשרות לשמירה על רשת סלולרית חזקה ויציבה וכן מתן פתרונות מהירים לרחפנים ולשירותי אבטחה – מה שכבר יוצר עניין בקרב גופי הביטחון. בנוסף, הרשת החדשה צפויה להביא לשיפורים דרמטיים בהיבטי אבטחת מידע ותהיה עמידה יותר בפני פריצות סייבר וניסיונות תקיפה על ידי גורמים עוינים על די שימוש בפרוטוקולים מתקדמים להצפנה.

"אנחנו נמצאים בפתחה של נקודת ציון חשובה המהווה שלב משמעותי בהתפתחות רשתות דור 5 בישראל", אמר אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון. "פלאפון מובילה מהפכה נוספת בשוק הסלולר בישראל, לאחר שהיינו הראשונים להציג את הדור ה-5 בישראל ולהשיק בהצלחה את שירותי ה-eSIM, אנו גאים להביא את הבשורה הגדולה באבולוציה של תשתיות הסלולר בישראל, שתביא לאיכויות גלישה, ולפתרונות טכנולוגיים חדשניים שישראלים טרם חוו. אנחנו ממשיכים להוביל את דור 5 בישראל עם כ-1.1 מיליון לקוחות וממשיכים כל העת להרחיב את פריסת אתרי דור 5 שלנו בכל רחבי הארץ כך שנגיע ל-1,000 אתרים בתוך שנה מהיום".

לקוחות פלאפון יוכלו להירשם כבר היום באתר החברה לחבילות חדשות וייעודיות לרשת 5G MAX:

MAX LIVE 5G - מסלול לחובבי ספורט והופעות שיקבלו מהירות גבוהה יותר ותיעדוף בגלישה בעת אירועים עם קהל צופים גדול, שיפור החוויה באמצעות הבטחת רוחב פס וצפיית וידאו מיטבית. החבילה כוללת 5,000 דקות שיחה, 5,000 SMS וחבילת גלישה של 2,000 ג'יגה ב-65 ₪ לחודש.

MAX GAMING 5G - מסלול לחובבי הגיימינג עם שיהוי נמוך לטובת חווית גיימינג מיטבית. בתקופה בה הקלאוד גיימינג מתחזק על חשבון קונסולות המשחק. המסלול כולל 5,000 דקות שיחה, 5,000 SMS וחבילת גלישה של 2,000 ג'יגה ב-69 ₪ לחודש.

MAX VIP ISRAEL 5G– מסלול הכולל מהירות גבוהה יותר, שיהוי נמוך ותיעדוף בעומס ללקוחות אשר חשובה להם מהירות ושיהוי נמוך וקבלת עדיפות בעת עומס. המסלול כולל 5,000 דקות שיחה, 5,000 SMS וחבילת גלישה של 3,000 ג'יגה ב-79 ₪ לחודש.

MAX VIP GLOBAL 5G – מסלול המתאים ללקוחות המרבים לנסוע לחו"ל וכולל 10 ג'יגה גלישה בחו"ל מדי חודש, 5,000 דקות שיחה, 5,000 SMS וחבילת גלישה בארץ של 3,000 ג'יגה ב-129 ₪ לחודש ובנוסף המסלול כולל מהירות גבוהה יותר, שיהוי נמוך ותיעדוף בעומס.

בסקר מיוחד שערכה פלאפון לקראת ההשקה ובוצע באמצעות מכון המחקר 2The Point בקרב 501 נשים וגברים בגילאי 18+, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל, נמצא כי 67% מהישראלים נוהגים להעלות תיעודים לרשתות חברתיות לפחות פעם בשבוע, כאשר 91% מהם נוהגים לעשות זאת כשהם נמצאים במהלך הופעות ואירועי מוזיקה  ו- 62% במהלך אירועי ספורט בהם הם לוקחים חלק. לצד זאת 76% מהישראלים סיפרו כי חוו כשל טכני בניסיון לגלוש בנייד, בהעלאת או בשליחת תיעוד בזמן אמת בעת בילוי באירוע רב משתתפים. אחוזים שעולים דרמטית בזמן במהלך מופעי מוזיקה ובאירועי ספורט, שם 89% ו-91% בהתאמה סיפרו כי לא הצליחו לגלוש בצורה תקינה, מה שמביא גם לאכזבה מצד הלקוחות – 83% סיפרו כי חוו כעס או תסכול כתוצאה מאי היכולת לגלוש כראוי בזמן האירוע.

74% ו-76% מהנשאלים שסיפרו כי הם מתעדים בזמן אמת באירועי מוזיקה וספורט בהתאמה ציינו כי הפתרון אותה מציעה פלאפון, במסגרתו יקבלו תיעדוף ברשת הסלולרית כך שהגלישה תפעל באופן תקין גם באירועים רבי משתתפים הוא אטרקטיבי עבורם במידה רבה.

"ליבת הרשת החדשה תשפר בצורה דרמטית את חווית הגלישה של לקוחות רבים ותשפיע על איכות חיינו בכל התחומים: תחבורה, תעשייה, רפואה, לימודים, משק בית ועוד", ציין דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון. "אנחנו רואים כי כשני שלישים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל נוהגת לשחק במשחקים בטלפון הנייד, כאשר גילאי 13-18 מקדישים לפעילות גיימינג בטלפון הנייד למעלה משעתיים ביום. הטכנולוגיה החדשה תאפשר להם, כמו לאוכלוסיות רבות נוספות ליהנות מזמני תגובה מיידים ואפשרות להתחבר מכל מקום לרשת מהירה כפי שלא הכרנו. אנחנו גם קוראים לסטרטאפים להצטרף ולפתח יכולות על גבי הרשת החדשה שלנו", סיכם בהט.