הכתבה נכתבה בשיתוף אתר kamazeole

חברות הטלקום דיווחו לאחרונה על צמיחה מהירה בכמות המנויים שמחוברים לאינטרנט החדש, שמבוסס על סיב אופטי חדשני. אין ספק כי שלל חברות הטלקום השקיעו הון עתק בכדי לגרום להמוני ישראלים לזנוח את כבלי הנחושת הקלאסיים לטובת האינטרנט של העתיד. אך איזו חברה משקיעה לא רק בקמפיינים, אלא גם בתחרות על ליבו של הלקוח? 

חברות הטלקום נמצאות בקרב בלתי פוסק אחת כנגד השנייה על ליבו של הלקוח הישראלי, שעם השנים הופך לפחות ופחות 'פראייר'. הוא משווה יותר, מתמקח יותר ולא מפחד לעבור בין חברות כאשר הוא חש כי הוא יכול לשלם פחות על אותו שירות במקום אחר. אך האם אכן יש תחרות אמיתית בשוק הסיבים? ואיזו חברה הכי משתלמת לצרכן? הוט? בזק? פרטנר סיבים אופטיים? 

תמיד לבדוק את הפרטים מראש
כרגע ישנן בשוק הישראלי ארבע חברות גדולות שמציעות אינטרנט סיבים אופטיים. ישנם הבדלים מסוימים בין ההצעות של החברות ללקוח, אך רוב המעוניינים מתקשים להבחין בהם לפני שהם מבצעים את הרכישה, עקב הצפת מידע שגורמת לבלבול בקרב הצרכן. חברת בזק, לדוגמה, מציעה חבילות יחד עם חברת הבת שלה, yes. סלקום והוט מציעות חבילת טלוויזיה עם אינטרנט סיבים אופטיים על גבי תשתית של IBC. פרטנר סיבים אופטיים מגיעים עם חיבור לפרטנר TV, שמציעה מגוון רחב של ערוצי טלוויזיה ושירותי תוכן אחרים. 

אך ההבדלים בין החבילות של החברות השונות לא נגמרים כאן. כמעט כל החברות מציעות מבצעים למשתמשים חדשים לתקופה מוגבלת. ברוב המקרים, המחיר המוזל צפוי לקפוץ כעבור פרק זמן של כמה חודשים, ועל כן חשוב לבדוק היטב את החבילה אותה רוצים לפני שחותמים על מסמכים והסכמים. יש לשים לב כי רוב החברות גובות תשלום על השכרת ציוד ודמי התקנה. יש לבדוק מראש מהו התעריף לפני שמסכימים להתקנה, שכן מחיר ההתקנה עשוי להשתנות בין חברות על פי יכולת המיקוח של הלקוח. 

כל חבילה והדקויות שלה
אינטרנט סיבים אופטיים של בזק הינה עסקה לא זולה, העולה 139 ש"ח בחודש, כשהחודשיים הראשונים הם ללא עלות. חבילת פרטנר סיבים אופטיים עולה 69 ש"ח בחודשיים הראשונים, ולאחר מכן 110 ש"ח בחודש, ובמהירות העלאה גבוהה של 100 מגה. חברת yes מציעה סיב אופטי רק כחבילה עם מנוי לשירותי טלוויזיה ותוכן. לדוגמה, אינטרנט סיבים במהירות 1 ג'יגה ב-309 ש"ח לחודש (חודשיים ראשונים במחיר 120 ש"ח) בנוסף לשירותי טלוויזיה של +yes. 

הוט מציעה מציעה חבילה של 1 ג'יגה במחיר 49 ש"ח בחודש לשלושה חודשים. לאחר תום תקופה זו, המחיר יעלה ל-129 ש"ח בחודש. כמו כן, החברה מציעה חבילות טריפל הכוללות גם שירותי טלפון וטלוויזיה. לאחרונה, גם חברת 'וואלה' פרצה לשוק, והיא מציעה חיבור לסיבים עם חבילת טלוויזיה בסיסית ב-45 ש"ח לחודשיים הראשונים, ו-105 ש"ח לחודש לאחר מכן. 

בחרו בי
אז איזה סיב אופטי הכי משתלם? ההבדלים הם בפרטים הקטנים. ניתן לומר כי ההבדלים בין החבילות עשויים להיות מינוריים, אך אם הלקוח יודע להשוות היטב ולהתמקח, הוא עשוי להשיג לעצמו עסקה משתלמת יותר ממה שהחברות מציעות כהצעה ראשונית באופן משמעותי. אין ספק כי הוט, יס, בזק, וואלה, וגם פרטנר סיבים אופטיים יעשו הכל כדי לגרום ללקוח הפוטנציאלי להגיע דווקא אליהן, מה ששם את הכוח בידו של הלקוח. ולצרכן רק נותר להשוות ולהחליט איזו עסקה הכי כדאית בשבילו.  

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר kamazeole