הבינה המלאכותית בדרך לכיס שלכם: דיווחים ברשת מתארים פיתוח חדש של אפליקציית טיקטוק שבו אווטארים מבוססי טכנולוגיית AI  ימכרו לכם מוצרים ושירותים שמכוונים ישירות אליכם על פי ההעדפות שהאפליקציה "למדה" עליכם. הטכנולוגיה עשויה להתחרות במודעות הממומנות הרגילות.

"הייתי מצפה למשהו אחר": יוסי כהן נשאל על בנו של נתניהו - וזה מה שהשיב
סקר מעריב: המחנה הממלכתי ממשיכה להיחלש - ומה עם הליכוד?

על פי הדיווחים, אווטארים של בינה מלאכותית יקריאו תסריטים שנוצרו על ידי מפרסמים או מוכרים בחנויות הטיקטוק. הפיתוח של הרשת הסינית עדיין לא הושלם, אך מקורות יודעי דבר טוענים כי בחודשים הקרובים יושק האווטאר בגרסאות מפתחים להערות ראשונות. בטיקטוק מאמינים שהאווטארים יובילו להשפעה משמעותית יותר על המשתמשים מאשר פרסומות סטטיות שאינן אינטראקטיביות.

טיקטוק כבר ניסתה בעבר להשתעשע בבינה המלאכותית. בינואר הבחינו משתמשים בפיצ'ר חדש בשם Song Generator  שאיפשר למשתמשים ליצור מילים ושירים. תכונה זו היתה זמינה רק לכמה משתמשים. בשנה שעברה הוסיפה לזמן קצר טיקטוק עוד מנגנון של יצירת אפקטים באמצעות בינה מלאכותית.

בתוך כך דווח בשבוע שעבר כי טיקטוק מתכוונת להשיק בקרוב את אפליקציית התמונות החדשה שלה, שתתחרה בזו של אינסטגרם, כך על פי דיווחי מפתחים. האפליקציה החדשה תכלול ככל הנראה את כל הפונקציות הכיתוביות הקיימות בטיקטוק, המאפשרות מנעד עיצובי רחב הרבה יותר מזה של אינסטגרם. בתוך כך תאפשר טיקטוק לתמונות להישאר באפליקציית הסרטונים במקביל.

עוד נודע כי המשתמשים יוכלו לפרסם פוסטים של תמונות טיקטוק מבלי לעזוב את אפליקציית הסרטונים הנוכחית, מה שיוסיף עוד שעות נוכחות בפלטפורמה הסינית והכנסות עתק. אינסטגרם תצטרך להתכונן לתחרות עזה מול טיקטוק שתנסה במקביל לעקוף כל איסור פוטנציאלי של טיקטוק בארה"ב. 

טיקטוק (צילום: ד''ר איתי גל)
טיקטוק (צילום: ד''ר איתי גל)

טיקטוק היא אחת האפליקציות המובילות בעולם שכוללת קטעי וידאו קצרים הנעים במשכם בין 3 שניות עד 10 דקות. על פי ההערכות מספר המשתמשים באפליקציה בשנת 2024 הוא לפחות 1.7 מליארד איש, עליה של כמעט 400% מאז שנת 2018. על פי ההערכות מספר המשתמשים יגדל ל- 2.13 מיליארד איש עד שנת 2025.

לפני כשלושה שבועות בית הנבחרים האמריקאי אישר בתמיכה גורפת של שתי המפלגות את הצעת החוק שעשויה לאסור את פעילותה של הרשת החברתית טיקטוק בארה"ב בתוך חודשים אחדים בשל קשריה למשטר הסיני. הצעת החוק עברה לסנאט ועדיין לא ברור אם תזכה גם שם לתמיכה גורפת.

סוכנויות הממשל בארה"ב התריעו בשנים האחרונות כי טיקטוק אוספת מידע על אזרחים אמריקאים, ובנוסף היא חשודה בקשרים למפלגה הקומוניסטית בסין ולשירותי הביון שלה. מחוקקים ברמה הפדרלית וברמה המדינתית כבר קידמו חקיקה שתאסור על השימוש ביישומון במכשירים ממשלתיים, אולם עד כה נכשלו המאמצים להגביל את השימוש גם במכשירים פרטיים.

בטיקטוק הזהירו בתגובה להצעת החוק כי היא "תמנע מ-170 מיליון אמריקאים את הזכות החוקתית שלהם לחופש ביטוי". הרשת אף הפצירה במשתמשים שלה להפעיל לחץ על חברי הקונגרס ואנשי צוות של נבחרי הציבור דיווחו על כמות אדירה של שיחות בימים הסמוכים להצבעה.