התהילה גובה מחיר כבד וחיי המפורסמים פחות זוהרים מכפי שניתן לחשוב: הסלבס אמנם מחפשים את אהבת הקהל, אך לא יכולים לתת מענה לקהל המעריצים שלהם. טכנולוגיה חדשה של מטא עשויה לפתור את זה, לפחות באינסטגרם.

"כמו 'אהבה בשחקים' פוגש את 'מלחמת הכוכבים'": טייס שהשתתף במבצע משחזר את הלילה ההיסטורי
חטיפת הספינה הישראלית זו רק ההתחלה: התוכנית הגדולה של איראן נחשפת

אפליקציית אינסטגרם נמצאת בשלבי פיתוח אחרונים של צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית שמיועד למשפיענים מפורסמים, שיאפשר להם לנהל אינטראקציה עם העוקבים שלהם. זה צעד נוסף בניסיונות של מטא, החברה האם, להרחיב את השימוש בטכנולוגיית AI  במוצריה.

התוכנית שמכונה בשלב זה Creator AI תאפשר למשפיענים לנצל צ'אטים עם עוקבים דרך הודעות ישירות באינסטגרם, ואולי גם באמצעות תגובות בעתיד, כך עולה ממידע שהגיע ממספר אנשים שמעורים בתוכניות החברה. מדובר למעשה בצ'טבוט שנועד לחקות את ה"קול" של המשפיען, ואולי ליצור אווטאר של דמותו, ולהגיב למעריצים באופן אוטומטי, אינטגרטיבי ו"אנושי" בהתאם לרוח הבינה המלאכותית.

לפי הדיווח רוב ההודעות יישלחו אוטומטית וילוו לפחות בשלב הראשון, בגילוי נאות על כך שמדובר בתגובות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית.

מטרת התוכנית היא לתת למשפיענים בעלי קהלי עוקבים גדולים את היכולת להתחבר בצורה טובה יותר למעריצים שלהם, תוך הפחתת העומס האישי שכרוך במענה למספר רב של הודעות ותגובות.

אינסטגרם (צילום: ד''ר איתי גל)
אינסטגרם (צילום: ד''ר איתי גל)

אווה צ'ן, מנהלת שיתופי פעולה אופנתיים באינסטגרם, הציגה לאחרונה את הפרויקט בפני יוצרי תוכן אך עדיין לא חשפה האם התוכנית תגיע לשלב של הפצה רחבה או רק בקרב משפיעני רשת וסלבס מסוימים או בעלי קהלים גדולים במיוחד. 

על פי ההערכות, יוצרי תוכן יוכלו לבחור את הנתונים שמטא תשתמש בהם כדי לחקות את אופן ההתבטאות שלהם וליצור את דמותם הווירטואלית שתשוחח עם המעריצים. התוכנה תוכל לעשות שימוש בתגובות מהעבר של המפורסם, בקולם מתוך Relles וסטוריז, או תגובות ספציפיות שכתבו בעבר למעריצים. כך המערכת "תלמד" על אישיות אופי והתבטאות המשפיען ותוכל להגיב אוטומטית למעריצים.

דוברי מטא סירבו להגיב לדברים.