חברת רבות מנסות לפצח את העיצוב של תיקי גב, בעיקר עבור חובבי גאדג׳טים הנוהגים להשקיע קצת יותר בתיק הגב שלהם איתו הם מגיעים מדי יום לעבודה או לוקחים לטיסות. מגוון תיקי הגב בשוק הוא עצום והוא נע בטווח מחירים רחב. Ekster היא חברה הולנדית שהוקמה לפני פחות מעשור. היא הוקמה במטרה לפתח ארנק שיתאים למאה ה-21, אבל הרחיבה את מגוון המוצרים שלה גם לתיקים, בין אם תיקי נסיעות או שרוול ללפטופ. ה-Grid Backpack הוא תיק שפותח כפתרון לשימוש יומימי וכתיק המתאים לנשיאה של ציוד כמו: מצלמה ולפטופ, לצד מקום לביגוד.

סקירה: Zenfone 11 Ultra - גם אסוס רוצה AI
רוצו על זה: דגמי הנעליים של החברות הגדולות שכדאי לכם להכיר

Ekster Grid Backpack (צילום: צחי הופמן)
Ekster Grid Backpack (צילום: צחי הופמן)

Grid Backpack – נפתח כמו מזוודה, מעוצב כמו תיק גב

Ekster עיצבה את ה-Grid במראה המזכיר מזוודה, הוא מעט מלבני בצדדים, הוא יודע לעמוד בצורה יציבה על הרצפה והוא כולל רצועות החוצות אותו מכל כיוון. זהו עיצוב מעט לא שגרתי לתיק גב, אבל יש לו לוק אלגנטי ואני מהר מאוד חיבבתי אותו. המשקל של התיק עומד על 1.2 ק״ג, זה לא מעט, אבל איכשהו חלוקת המשקל גורמת לו להרגיש פחות. הוא גם עמיד למים, כך שאין בעיה להסתובב איתו בגשם, זה בנוסף לרוכסנים שמרגישים איכותיים ושומרים מפני כניסת מים.

Ekster Grid Backpack (צילום: יחצ)
Ekster Grid Backpack (צילום: יחצ)

גב התיק מרופד היטב, כולל הרצועות, הוא עשוי מחומר בשם Air Mesh לאוורר, אבל עדיין שסוחבים אותו הרבה זמן על הגב אי אפשר להימנע מזיעה. יש גם תמיכה לגב התחתון, כך שבאופן כללי שהסתובבתי איתו לפגישות ולטיסה ארוכה, התחושה בגב הייתה טובה.

עבור טיסות, Ekster שילבה רצועה צמודה בגב, המאפשרת לאחסן את התיק על הטרולי או על המזוודה בחלק של הידית. התיק עצמו יושב על הצד, ולא בצורה אופקית כמו תיקים אחרים. זוהי לא בעיה, אבל כדאי לשים לב לזה. הפתיחה של התא המרכזי מתבצעת כמו כל תיק מלמעלה, אבל הוא יודע להיפתח גם ב-180 מעלות, כך שכל התיק פתוח וניתן לסדר אותו בקלות כמו מזוודה.

Ekster Grid Backpack (צילום: צחי הופמן)
Ekster Grid Backpack (צילום: צחי הופמן)

Grid Backpack – אבזמים לאחסון חיצוני נוסף

בחלק הקדמי של התיק קיימים שני אבזמים המשתלבים עם הרצועות המעוצבות של התיק, ניתן לחבר אליהן אביזר של Ekster – תיק נשיאה קומפקטי למטענים וכבלים – Tech Case (הרחבה בהמשך). התיק הזה בעצם נתלה בצורה מאובטחת על ה-Grid בחלק החיצוני שלו וכך לא תופס מקום בתא הפנימי. אבזמים עם רצועות בטחון אפשר למצוא גם בשני הצדדים החיצונים של התיק, עבור אחסנה של מגבת, חצובה או אפילו משטח יוגה. עוד אפשר למצוא בצד החיצוני גם תא אחסון אלסטי לבקבוק שתייה.

בגב התיק מסתתר תא מרופד עבור לפטופ עד לגודל מסך של 16 אינץ׳. התא הזה ניתן לפתיחה ושליפה מהירה. כמו כן, בחלק העליון של התא הזה קיים תא מגנטי עם ריפוד רך עבור סמארטפון או משקפי שמש. הריפוד כאן אמור לשמור על מסכים/משקפיים מפני שריטות והוא כולל בתוכו עוד תא קטן עם רוכסן לאחסון של פריטים ממש קטנים, כמו AirTag/SmartTag.

Ekster Grid Backpack (צילום: צחי הופמן)
Ekster Grid Backpack (צילום: צחי הופמן)

Grid Backpack – תא מרופד לטאבלט

התא הפנימי שכולל מקום רב, כולל תא נפרד ומרופד לטאבלט, שני כיסים המתאימים לאחסון של כבלי הטענה, מטענים, סוללות ניידות או חפצים אחרים. בנוסף, יש עוד שני כיסים עם רוכסנים הכוללים מקום רב לאחסון אביזרים נוספים. עצם זה שהתא נפתח ב-180 מעלות, הוא מאפשר לאחסן בקלות מצלמת DSLR ושליפה שלה בעת הצורך.

בצד התיק באזור הגב קיים תא קטן צמוד המיועד לארנק, כסף או סמארטפון. מדובר בתא שאמור להגן על חפצים חשובים מפני גניבות, כאשר ה-Grid על הגב. התא הזה גם כולל חסימת RFID, האמורה להגן מפני גניבת מידע אלחוטית של כרטיס האשראי.

Tech Case – נרתיק לאחסון מטענים וכבלים

Ekster מציעה גם את ה-Tech Case. זהו נרתיק הנמכר כאביזר נוסף והוא מגיע בעיצוב זהה ל-Grid. הוא גם נפתח ב-180 מעלות עבור אחסון נוח לגאדג׳טים. הוא מוגן מפני גשם ושוקל 278 גרם. הנרתיק מרופד בקצף בצפיפות גבוהה, שאמור להגן על החפצים המאוחסנים בו מפני נפילות של הנרתיק על הריצפה. יש לו שני כיסים מתרחבים לאחסון של כבלים או מטענים ועוד שתי רצועות אלסטיות לאחסון של כבלים נוספים, מארז אוזניות כמו AirPods וסוללה ניידת קומפקטית. תא נוסף כולל מקום שמתאים לסוללה ניידת.

Ekster Tech Case (צילום: צחי הופמן)
Ekster Tech Case (צילום: צחי הופמן)

Ekster Tech Case (צילום: יחצ)
Ekster Tech Case (צילום: יחצ)

מחיר: 855 שקל (225 דולר) ל-Grid ו-230 שקל (60 דולר) ל-Tech Case.

בשורה התחתונה, ה-Grid Backpack הרגיש לי מעט גדול לשימוש היומיומי האישי שלי למשרד, אבל מי שלוקח איתו קצת יותר דברים מלפטופ, מחברת אלקטרונית (reMarkable 2), בקבוק רב פעמי ועוד פריטים לא גדולים, ישמח לשטח האחסון הגדול, לצד המון תאים מרופדים. עבור נסיעות וטיולים, זהו תיק נהדר, הוא נראה טוב, יושב בצורה יציבה על הגב, מתחבר בקלות למזוודה, עמיד לגשם וכולל אבזמים לחיבור חיצוני של חצובה או מגבת.

לחצו כאן לעוד ביקורות באתר The Gadget Reviews