חברת סטארט-אפ אבטחת הסייבר מיטיגה (Mitiga) המפתחת פתרונות לגילוי, תחקור ותגובה למתקפות סייבר בענן ובאפליקציות SaaS, היא החברה הישראלית היחידה שעלתה לגמר תחרות החדשנות היוקרתית של כנס RSA 2024 שיערך בשבוע הבא בסן פרנסיסקו, ארה"ב. מיטיגה נכללה ברשימה הסופית של 10 חברות שעלו לגמר תחרות החדשנות Sandbox של RSA בשנה ה-18 של התחרות. במהלך השנים היוותה תחרות זו נקודת זינוק משמעותית לחברות חלוצות ישראליות ובין לאומיות בתחום אבטחת הסייבר. 

כנס RSA נוסד בשנת 1991 על ידי חברת RSA Security שפיתחה שיטת הצפנה חדשה והוא הוקדש ברובו ככולו לנושאי הצפנה. עם השנים הפך הכנס מאירוע מקצועי קטן יחסית בתחום ההצפנה לוועידת הפסגה של תעשיית אבטחת הסייבר שמתמקד באבטחת ענן, אפליקציות, טכנולוגיות AI ועוד. הכנס מתקיים כל שנה בארה"ב, אירופה, אסיה ואיחוד האמירויות. בכנס בארה"ב משתתפים כ-45,000 מומחי סייבר, מנהלי חברות סייבר, יזמים, משקיעים, אנשי ממשל ועוד. 500 חברות מציגות בו את פתרונות הסייבר שלהן ובכירי הענף מציגים את חזון הסייבר שלהם ב-500 הרצאות ופאנלים.     

מיטיגה משדרגת את היכולות של חמ"ל הסייבר של ארגונים (SOC) בעידן הענן באמצעות יכולות מתקדמות בתחומי הנראות, זיהוי איומים, תחקור ותגובה למתקפות בסביבות ענן ואפליקציות SaaS. המשימה של מיטיגה היא להעצים את היכולות של ארגונים המתמודדים נגד איומים על הענן, לצמצם את הזמן הנדרש לזהות, לתחקר ולהגיב להם – וזאת תוך שעות ספורות לעומת למעלה מ-200 ימים כיום.  

טל מוזס, מייסד משותף ומנכ"ל Mitiga: "ההכללה שלנו ברשימה הסופית של החברות המועמדות לפרס החדשנות Sandbox של RSA היא לא רק כבוד גדול אלא גם הוכחה לתפקיד החיוני שלנו בנוף אבטחת הסייבר כיום. כנציגים של תעשיית אבטחת הסייבר הישראלית אנו נרגשים להציג את האופן שבו טכנולוגיה ישראלית מספקת מענה לצורך של ארגונים ברחבי העולם בניהול מקיף של איומים נגד הענן".  

מיטיגה נוסדה בשנת 2019 על ידי טל מוזס, המשמש כמנכ"ל החברה, עופר מאור ה-CTO, ואריאל פרנס ה- COO. מוזס ומאור הם יזמים סדרתיים בתחום הסייבר שהיו שותפים להקמת החברות: Seeker Security שנרכשה על ידי ענקית התכנה סינופסיס, ו- Hacktics שנרכשה על ידי Ernst & Young. לאחר מכירת Hacktics כיהן טל מוזס כשותף ומנהל פעילות הסייבר הבינלאומית של Ernst & Young. עופר מאור הוביל לאחר מכירת Seeker Security את אסטרטגיית הסייבר בסינופסיס ולקח חלק ברכישות של 8 חברות נוספות בתחום. אלוף משנה (במיל') אריאל פרנס שירת מעל 20 שנה ב-8200 במגוון תפקידי מודיעין, IT, סייבר התקפי והגנתי, ולוחמת רשת. פרנס זכה במסגרת תפקידו בפרסים לביטחון ישראל.

מאז ייסודה גייסה מיטיגה 45 מיליון דולר, מתוכם 38 מיליון דולר בסבב A שהושלם בתחילת שנת 2023 בהובלת ClearSky ובהשתתפות Glilot Capital Partners, Samsung Next, Blackstone, Atlantic Bridge ו-DNX. בעקבות הביקוש הצומח לפתרונות החברה גייסה מיטיגה השקעה משמעותית מזרוע ההשקעות של חברת סיסקו. גיוסי ההון סייעו לקדם את החדשנות במוצר, להרחיב את בסיס הלקוחות, כמו גם להרחיב את הפלטפורמה ואת מצבת העובדים. 

החברה מעסיקה 60 עובדים, 40 מהם בישראל והיא מגייסת עובדים נוספים למשרדיה בארץ, בניו יורק ובלונדון. עם לקוחות השירות המנוהל של החברה נמנים 500 ארגונים מובילים בעולם וביניהם חברות מרשימת 500 הארגונים הגדולים של מגזין פורצ'ן המבססים את הגנת הענן שלהם על פתרונות החברה.