אירועי אפל הם תמיד חגיגה לאייפוניסטים המושבעים, אבל גם האנדרואיסטים נוטים להסתקרן מהחידושים של ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו. ביום שלישי הקרוב תעביר אפל את האירוע בשידור חי אך מוקלט, שבו יחשפו מגוון מוצרים ואביזרים חדשים. הנה כל מה שידוע בינתיים.

סודות האייפון: כל הטיפים שאתם חייבים להכיר בסלולרי שלכם I ד"ר איתי גל
הזמן שלכם להתפרסם: אינסטגרם משנה את האלגוריתם ותעודד תוכן של משתמשים "קטנים"

דגמי ה-iPad Pro יהיו הכוכבים של האירוע של אפל, והדגמים החדשים יכללו את צגי ה-OLED הגדולים יותר. טכנולוגיית התצוגה החדשה תשפר את הגוונים, תראה ניגודיות טובה יותר, צבעים ריאליסטים ויעילות צריכת חשמל טובה יותר. 

דגמי ה-iPad Pro יהיו ככל הנראה זמינים בגדלים של 11.1 אינץ' ו-12.9 אינץ', ושני הדגמים יהיו דקים יותר עם מסגרת מצומצמת. ה-iPad Pro בגודל 11.1 אינץ' צפוי להיות בעובי של 5.1 מ"מ, ירידה מ-5.9 מ"מ, בעוד שדגם ה-12.9 אינץ' יהיה בעובי של 5 מ"מ, ירידה מ-6.4 מ"מ. הטאבלטים יהיו בערך באותו גודל כמו הדגמים הנוכחיים, עם שינויים קטנים באורך וברוחב.

אייפד פרו. מסגרת מצומצמת (צילום: אפל)
אייפד פרו. מסגרת מצומצמת (צילום: אפל)

לא לגמרי ברור באיזה שבב מסדרת M ישתמשו דגמי האייפד פרו, וקיימת אפשרות שאלו יהיו המכשירים הראשונים המצוידים בשבב M4 ממוקד בינה מלאכותית. אם זה לא יקרה, אפל תשתמש ב-M3 שנמצא ב-iMac וב-MacBook Air. כך או כך, מדובר בשיפור משמעותי. יחד עם מסגרת דקיקה, המצלמה הפונה הקדמית של האייפד פרו צפויה להיות ממוקמת לצד המכשיר ולא לחלק העליון, כך שהמצלמה תהיה זקופה כאשר האייפד נמצא בכיוון נוף. המצבב הזה הגיוני יותר עבור שיחות וידאו וצילום שנעשים כאשר האייפד משמש מקלדת.

על פי חלק מהשמועות, ייתכן שאפל תאפשר טעינה אלחוטית של האייפדים בטכנולוגיית ה- MagSafe ועד 4 טרבייט של אחסון. כך או כך הטכנולוגיות החדשות צפויות לייקר את האייפד פרו, ועל פי ההערכות המחירים ינועו בין 160 דולר ל-700 דולר למכשיר בארה"ב, בתלות בדגם.

האייפד אייר יקבל רענון לצד האייפד פרו, ולראשונה, אפל מפצלת את מערך האייר ומציגה שני דגמים. האייפד אייר הראשון יהיה יורש ישיר לגרסה הנוכחית, בגודל של 10.9 אינץ'. הדגם השני יגיע בגודל 12.9 אינץ', בדומה לאייפד פרו. שני הדגמים ייראו כמו ה-iPad Air 4, שכוללים צג מקצה לקצה עם מסגרת דקיקה ושלדת אלומיניום עם קצוות שטוחים ומעוגלים. האייפד אייר יהיה עבה יותר מהאייפד פרו, ותהיה לו מסגרת עבה יותר.

משקפי המציאות הרבודה. עדיין לא אלינו (צילום: אפל)
משקפי המציאות הרבודה. עדיין לא אלינו (צילום: אפל)

אפל צפויה להציג גם את הגרסה המעודכנת של העיפרון Apple Pencil שאפל עשויה לכנות אותו בשם Apple Pencil 3. עדיין לא ברור אם יהיו שינויים בעיצוב, אבל זה צפוי להיות Apple Pencil הראשון שתומך במשוב הפטי, כלומר למשתמש תהיה תחושת ויברציה במהלך השימוש, הכתיבה והציור. תנועות הלחיצה צפויות גם להפעיל כלים והגדרות שונות. 

אפל מתכננת לחדש את מקלדת הקסם – Magic Keyboard ולהציג מסגרת חזקה יותר עשויה מאלומיניום ולא מחומר הפוליאוריתן המשמש לגרסה הנוכחית. בעוד שהמסגרת והאזור מסביב למקלדת יהיו עשויים מאלומיניום, המעטפת החיצונית עדיין תהיה עשויה מסיליקון. עם מבנה האלומיניום, שילוב של iPad ו-Magic Keyboard יהיה דומה יותר ל-MacBook, הן מבחינת מראה והן מבחינת פונקציונליות. משטח העקיבה צפוי להיות גדול יותר, אף הוא דומה לזה שבמקבוק. יהיה משטח עקיבה גדול יותר הדומה למשטח העקיבה ב-MacBo.

השמועות מצביעות על כך שאפל תרחיב את שיווק משקפי המציאות המדומה ה-Vision Pro למדינות נוספות, אבל לצערם של האפליסטים – הם אינם צפויים להגיע בקרוב אלינו, לישראל. אירוע אפל צפוי להיות משודר ביום שלישי הקרוב, ה-7 במאי ב-17:00.