הכתבה נכתבה בשיתוף מוביוס דיגיטל

זאת אחת הסיבות שהפכו את לימודי הסייבר לאחד המקצועות המבוקשים. כל ארגון רוצה להתחמק מאיומי הסייבר, וככל שהזמן עובר האיומים הללו גם הולכים ומשתכללים. הטובים שבתחום, לרוב זוכים לקבל שכר גבוה בעקבות הביקוש והצורך העולה מהשוק - ואז נשאלת השאלה, איך מתחילים להיכנס אליו בכלל?

אפשרויות תעסוקתיות בתחום הסייבר
התובנה המשמעותית ביותר של עולם ההייטק ב-20 השנים האחרונות, היא שאין חברה שלא צריכה להחזיק מומחה נגד פריצות סייבר. כמעט כל חברה החל ממספר עובדים, כבר צריכה לחשוב על תרחישים של "מה יקרה אם" - ובעקבות כך, כפי שאתם בטח מנחשים, גם נפתחות משרות תעסוקתיות. לפעמים המשרות האלה ייפתחו בתוך החברה עצמה, ולפעמים בחברת אבטחת מידע חיצונית לה.

שכר של איש סייבר ואבטחת מידע
אז לשאלת מיליון הדולר - כמה מרוויח איש סייבר? הסכומים הממוצעים בשוק משתנים בהתאם לתפקיד ולשנות הניסיון, הנה כמה דוגמאות לשכר בתפקידים הנפוצים:

עובד בתפקיד מנהל אבטחת מידע ירוויח בין 12,748 ל-25,224 ש"ח בחודש ע"פ אתר אולג'ובס (משתנה בהתאם לניסיון).

שכיר מתחיל בתפקיד Malware Analyst למשל, ירוויח בין 12,000 ש"ח ל-18,000 ש"ח בחודש.

בקר SOC יוכל להתחיל משכר של 8,000 ש"ח אך בהמשך הדרך ניתן להגיע לסכומים יפים של 17,000-21,000 ש"ח.

חוקר אבטחת מידע ירוויח 16,000-19,000 ש"ח בחודש, ועם הזמן הסכומים אף יטפסו לכיוון ה-25,000-31,000 ש"ח בחודש.


יתרונות של לימודי סייבר ואבטחת מידע
תחום הסייבר מכיל מגוון יתרונות לעובד:

  • עבודה שמשיקה למגוון תחומים רחב - כמו שאמרנו, אין עסק או חברה שלא צריכים היום מומחה אבטחת מידע. כך, אתם מקבלים מגוון רחב של תעשיות שבהן תוכלו למצוא עבודה.
  • שכר גבוה - מעבר לעובדה שהשכר בתחום הוא יחסית גבוה, קיימות אפשרויות רבות לקידום ולמידה של אפיקים חדשים אשר יגרמו להעלאת השכר שלכם.
  • תנאים משתלמים במיוחד - אבטחת סייבר, בחלק מהתפקידים אמנם יכולה להיות תובענית, אך מעסיקים רבים בשוק דווקא הוכיחו שהם מוכנים להתגמש עם התנאים של העובדים בשל הביקוש הגבוה אליהם.

מהם הנושאים הנלמדים בקורס סייבר ואבטחת מידע?
לימודי אבטחת מידע וסייבר מתעמקים בתרחישים בעולם האמיתי, שם תלמדו איך "לחשוב כמו האקרים" כדי להכין את הארגון בצורה הכי טובה להתגוננות. בין הנושאים הנלמדים:

  • מיפוי וניתוח סיכונים ואיומים, בכל סביבה ארגונית
  • כיצד לסרוק ולהעריך את רשת היעד בעזרת Nmap
  • איסוף מידע באמצעות כלי OSINT, גילוי נקודות תורפה ועוד
  • אך לנתח את תעבורת הרשת ולזהות איומים קיימים בעזרת Wireshark

מהם דרישות הקבלה לקורס?
יש כמה דברים שיכולים לסייע לקבלה לקורס סייבר ואבטחת מידע, ב'חממה' למקצועות ההייטק - HackerU, כמו ניסיון קודם ב-IT או ידיעת מושגי יסוד, אך הדבר החשוב ביותר הוא להיות בעלי הנכונות להשקיע. אם אתם מחפשים קריירה שמשלבת תשוקה, טכנולוגיה ואתגרים - אבטחת סייבר היא המקצוע שתפור עליכם. זכרו: המקצוענים בתחום, דואגים לעמוד בקצב הטכנולוגיה המשתנה במהירות. העקביות והסקרנות שלכם במהלך הקורס הם מה שיקבעו כמה תצליחו, אז דאגו ללמוד כל הזמן. מומלץ עוד לפני הקורס לעיין בפורומים באינטרנט, או אולי אפילו להירשם לכנסים רלוונטיים כדי לראות האם זה מתאים לכם.

הכתבה נכתבה בשיתוף מוביוס דיגיטל