חברת היוניקורן היילו (Hailo) מתל-אביב, יצרנית מובילה של מעבדי AI למכשירי קצה, זכתה בפרס החדשנות הטכנולוגית של חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן עבור מעבדי הבינה המלאכותית פורצי הדרך שלה ממשפחת Hailo-15. הפרס מוענק לחברות שמפתחות ומיישמות אסטרטגיות צמיחה המבוססות על מחשבה מתקדמת ומתן מענה יעיל לצרכים עתידיים והזדמנויות בשוק.

מוכנים לזה? אירוע אפל מגיע: כך ייראה האייפד החדש
תקלה רודפת תקלה: בוטל שיגור החללית של "סטרליינר"

פרוסט אנד סאליבן בחרה בהיילו לאחר ניתוח יסודי של החברות השונות בשוק והערכתן על בסיס יכולתן למנף טכנולוגיה וההשפעה של הטכנולוגיה על העולם העסקי. היילו הצטיינה בקריטריונים רבים בתחום עיבוד הראייה, בעיקר בזכות מעבדי הבינה המלאכותית מדגם Hailo-15 שתוכננו כדי להשתלב ישירות בתוך מצלמות חכמות במטרה לספק רמה חסרת תקדים של עיבוד וניתוח וידאו במכשירי קצה.

מעבדי הבינה המלאכותית Hailo-15 עם כח עיבוד של עד 20 טרה פעולות בשניה (TOPS) הם המעבדים היעילים בעולם במונחי היחס בין ביצועים לעלות ובין ביצועים לצריכת הספק. הודות לכך, המעבדים מאפשרים ניצול יכולות ה-AI גם לשיפור איכות התמונה והוידאו וגם לניתוח וידאו מתקדם, כך שהמשתמשים לא צריכים לבחור או להתפשר על איכות הביצועים של המצלמה.

מעבדי Hailo-15 מאפשרים לבצע ניתוח וידאו במצלמה ולא בענן, מהלך שחוסך רוחב פס וידאו ומאפשר להפחית באופן משמעותי את עלות פריסת מצלמות בהיקפים נרחבים. בו בזמן, הוא מאפשר לשפר את הפרטיות בזכות העובדה שעיבוד הנתונים נעשה במכשיר הקצה ושליחת מידע אנונימי בלבד לענן. המוצר כולל מערכת מתוחכמת במיוחד של ניתוח וידאו מבוסס AI, שמגינה על הן על הפרטיות והן על הביטחון של אנשים.

"אנחנו שמחים לקבל הכרה על ההובלה שלנו בטכנולוגיה ובחדשנות וממשיכים להיות מחויבים להביא עיבוד AI רב-עוצמה למגוון יישומים ושווקים", אמר אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של היילו. "מאות חברות ברחבי העולם בתעשיות הרכב, הקמעונאות והאבטחה כבר נותנות אמון בטכנולוגיה שלנו ואנחנו שמחים לקבל חיזוק מארגון מכובד כמו פרוסט אנד סאליבן".

היילו הוקמה בפברואר 2017 על ידי בוגרי יחידת העלית הטכנולוגית של חיל המודיעין. החברה, שהפכה ליוניקורן לפני שנתיים וחצי, הכריזה בתחילת אפריל על גיוס של 120 מיליון דולר והשיקה את מאיצי ה-GenAI עתירי הביצועים שלה מדגם Hailo-10 שמבשרים על עידן חדש שבו משתמשים יכולים להיות הבעלים של יישומי GenAI (בינה מלאכותית יוצרת) ולהריץ אותם באופן מקומי על גבי המכשירים שלהם ללא צורך בהרשמה לשירותים מבוססי ענן של בינה מלאכותית יוצרת. בסה"כ גייסה היילו מהקמתה 340 מיליון דולר.

להיילו משרדים בארה"ב, גרמניה, יפן, טייוואן, סין, דרום קוריאה, ורשת של מפיצים ברחבי אסיה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה ואירופה ומוצריה משרתים יותר מ-300 לקוחות ברחבי העולם. החברה מעסיקה כיום מעל 250 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ומגייסת עובדים נוספים כדי לתמוך בצמיחה המואצת. המעבדים של היילו הם תוצר של חשיבה מחדש על ארכיטקטורת המחשוב הרגילה והם מאפשרים למכשירים חכמים לבצע משימות למידה עמוקה מתוחכמות דוגמת זיהוי עצמים בזמן אמת, תוך מזעור של צריכת ההספק, גודל ועלות השבב. המעבדים מיועדים להשתלב בסוגים רבים של מכונות חכמות ומכשירים חכמים במגוון מגזרים ובכללם רכב, אבטחה, מחשוב, תעשייה 4.0 וקמעונאות.