סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחת כי חברת "Gett" הישראלית (לשעבר גט טקסי), שמפעילה אפליקציית מוניות, מחפשת קונה. לפי הדיווח, החברה, ששווייה הוערך בעבר ב-2 מיליארד דולר, מקיימת תהליך של התמחרות בין קונים פוטנציאליים, במטרה להתמודד עם יריבותיה בשוק העולמי.



לפי גורמים המעורים בפרטים, החברה עוסקת במשא ומתן בין השאר עם חברות מוניות מקוונות אחרות ועשויה להימכר בשלמותה, למכור את הפעילות העסקית שלה במקומות מסוימים בעולם או לבצע עסקאות מסוגים נוספים.



מחברת "Gett" נמסר בתגובה: "החברה נמצאת על מסלול צמיחה ברור לקראת רווחיות גלובלית, כולל ארה"ב, במחצית הראשונה של 2019, ועל כן זה לא צריך להפתיע שגט עשויה לקבל הצעות רכש מבחוץ משותפים אסטרטגיים".



"Gett" היא חברת שיתוף נסיעות גלובלית שהוקמה ב־2010 על ידי שחר וייסר ורועי מור  uגייסה עד כה 700 מיליון דולר. היא פעילה ב-120 ערים בישראל, ארצות הברית, רוסיה ובריטניה.



המשקיעה הגדולה והאסטרטגית ב-"Gett" היא חברת "פולקסווגן" הגרמנית. ב-2016 השקיעה קבוצת "פולקסווגן" בגט 300 מיליון דולר במזומן ללא הצטרפות של משקיעים קודמים, כשחיפשה דרך להתמודד עם האתגר שהציבו החברות "אובר" ו"ליפט". ככל הנראה כעת ישנה התקררות במערכת היחסים עם "פולקסווגן".



לפני מספר חודשים תכננו ב-"Gett" לגייס  סכום של 500 מיליון דולר אבל ב"פולקסווגן" העדיפו שלא לקחת חלק בגיוס. באותו שלב דובר על מגעים עם חברת האנרגיה האמריקאית "Shell", שהשקיעה בישראל בעבר במספר חברות.  בחודש שעבר הודיעה "פולקסווגן" העולמית על הקמת מיזם שיתוף רכב עם "מובילאיי, וחברת "Gett"  לא נכללה בפרוייקט.



בעוד משקיעים קיימים מצמצמים את החזקותיהם, "Gett" ניצבת בפני תחרות. חברת "VOSTOK", אחת המשקיעות, הציגה בדו"חות הכספיים את ערך המניות שלה, שהציג ירידה של כ- 14% לעומת הרבעון שלפניו, מה שהפחית את שווייה של גט ל-1.39 מיליארד דולר. גם "פולקסווגן" מצמצמת ככל הנראה את השקעתה בחברה והיא משקיעה כיום בפרויקט תחבורה שיתופי בשם "Moia" שמרכזו בגרמניה.