פלייטיקה הישראלית, מחברות משחקי הסלולר והרשת המובילות בעולם, הודיעה על השלמת רכישת חברת חברת הקז׳ואל גיימינג הגרמנית "Wooga". על פי ההערכות בשוק, שווי העסקה עומד על כ-100 מיליון דולר.
 
חברת Wooga, הממוקמת בברלין ומעסיקה כיום מעל 180 עובדים, מפתחת משחקים בקטגוריות משחקי פאזל ועצמים מוחבאים (Hidden Objects). בפלייטיקה הסבירו כי הרכישה מהווה מהלך משמעותי במסגרת האסטרטגיה של החברה להגדלת מגוון המשחקים והעמקת פעילותה בעולם הקז’ואל גיימינג. בעקבות הרכישה, כחצי מפורטפוליו המשחקים של פלייטיקה יהיו בקטגוריית משחקי קז׳ואל.
 
כזכור, מתוך מהלך אסטרטגי להיכנס לקטגוריית משחקי הקז'ואל, פלייטיקה רכשה באוקטובר 2017 את חברת ג׳לי באטן ומאז גדלו הכנסותיה באופן משמעותי. כעת מדגישים בחברה כי העוצמות "הקריאטיביות של Wooga ביצירת משחקים, בשילוב המומחיות של פלייטיקה בביג-דאטה, אנאליטיקה ושיווק ברמה גלובלית יאיצו את הצמיחה של Wooga וימצבו את פלייטיקה בשורה אחת עם חברות משחקי הקז'ואל המובילות". 

משרדי פלייטיקה. צילום: יח"צ

משרדי פלייטיקה. צילום: יח"צ

 

רוברט אנטוקול, מנכ"ל ומייסד שותף בפלייטקה אמר כי הרכישה: ממצבת את פלייטיקה בחוד החנית של תעשיית המשחקים, וכאחת מהחברות המובילות בקטגוריית משחקי הקז'ואל בעולם".
 
הוא הוסיף כי "עוצמותיה של פלייטיקה בשימוש בביג-דאטה, טכנולוגיה ושיווק ברמה גלובאלית לצד החוזקות של Wooga ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, מהווים ביחד פלטפורמה חזקה ליצירת משחקים פורצי דרך לקהלים ברחבי העולם. אנו שמחים על החיבור ומאמינים כי הנהלת Wooga, ויכולות החברה המאופינות ביצירתיות ומוטיבציה רבה יעלו את פלייטיקה לגבהים חדשים".

"Wooga תעלה את פלייטיקה לגבהים חדשים". רוברט אנטוקול. צילום: אפי שמח

 
ינס בגמן, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת Wooga, אשר ימשיך בניהול החברה מהמטה בברלין הוסיף כי "ההצטרפות לפלייטיקה מהווה קפיצת מדרגה עבורנו ופותחת בפנינו  את הפרק הבא בהיסטוריית החברה שלנו. מדובר בחיבור טבעי המשלב בין המומחיות שלנו ביצירת משחקי קז׳ואל מבוססי סיפור לצד יכולותיה הטכנולוגיות והשיווק המובהקות של פלייטיקה שיאפשרו לנו לצמוח".
 
סמנכ"ל השיווק של פלייטיקה, ניר קורצ'ק, הוסיף כי "גיימרים מצפים לקבל חוויה עשירה ומותאמת אישית להעדפות והיכולות שלהם. זה דורש יכולות ביג-דאטה, אנאליטיקס ובינה מלאכותית ברמה הכי גבוהה. בשונה מרוב התחומים האחרים, בתחום המשחקים ההתאמה האישית היא מורכבת, מיידית ומתמשכת לאורך כל זמן המשחק. זה דורש יכולת ניתוח של כמויות אדירות של דאטא וטכנולוגיה מורכבת מאוד. מה שפלייטיקה עושה במהלך הזה הוא לקחת סטודיו שעושה משחקים ברמה גבוהה מאוד ומשלבים מהצד שלנו את נושא הביג דאטה, הטכנולוגיה והשיווק, שזה כוח מאוד חזק של פלייטיקה". הוא מדגיש כי חזון החברה, שמוגשם באמצעות הרכישה הזו ואחרות, הוא "להיות חברת הגיימינג המובילה בעולם. אנחנו מצפים לגדול משמעותית בישראל בשנה הקרובה".