רשת בתי הקולנוע הוותיקה yes PLANET, משיקה לראשונה בישראל את אולם הקולנוע הראשון בטכנולוגיית ה-screenX, בהשקעה של כ-1,250,000 שקל.


פורמט ה-screenX, של חברת CJ 4DPLEX (מבית היוצר של טכנולוגיית ה-4DX), כולל שלושה מסכים המעניקים לצופים חוויה רחבה ועוטפת הרבה יותר. הטכנולוגיה הושקה לראשונה בעולם ב-2012 ברחבי אסיה ונכון להיום קיימים בעולם כ- 147 מסכי Screen X.


האולם החדש יציע לקהל המבקרים צפייה פנורמית ב-270 מעלות המרחיבה את המסך אל הקירות הצדדיים של האולם ומאפשרת חווית צפייה שטרם נראתה כמותה בישראל. ברשת בתי הקולנוע אומרים כי הפורמט החדש יציג את מיטב שוברי הקופות ההוליוודיים לצד הפורמטים הנוספים של הרשת: 4DX ו-וIMAX.


הסרטים שהוקרנו וצפויים לעלות בטכנולוגיה החדשנית כוללים בין היתר את: "שודדי הקריביים: נקמתו של סלאזר", "קינגסמן 2: מעגל הזהב", "פנתר שחור", "רפסודיה בוהמית", "חיות הפלא הפשעים של גרינדלוולד" ו"אקוומן".


עבודת ההקמה של האולם, שממקום ביס פלאנט ראשון לציון, נמשכה כמספר שבועות, במהלכם התקינו חיפויי קירות מימין ומשמאל למסך ועוד שני מקרנים משני צדדי האולם יחד עם שרתים מיוחדים המסונכרנים למערכת ההקרנה הראשית של האולם ושולטים על שלושת המקרנים שמזרימים את תוכן ההקרנה בתיאום.


התוכן המשודר בצדי המסך לא מחליף את אירועי הסרט שמתרחשים במסך הראשי, אלא מהווים תוספת מהנה לתמונה הכוללת. בשנים הקרובות יוקמו עוד כ-100 אולמות כחלק משיתוף הפעולה העולמי של קבוצת סינוורלד (המחזיקה בבעלות של רשת יס פלאנט בישראל) עם חברת CJ 4DPLEX.


מנכ"ל בתי קולנוע תאטראות בע"מ, מוקי גרידינגר, אמר כי: "שיתוף הפעולה שלנו עם חברת CJ 4DPLEX הוא הרבה מעבר להטמעה של אולמות ה-4DX ו- Screen X במקומות שונים ברחבי העולם. אנחנו שותפי דרך לחזון של חווית קולנוע חדשנית ופורצת גבולות".


הוא מוסיף כי: "המחויבות שלנו בראש ובראשונה היא לשמר את חווית הפרימיום הקולנועית, גם ברשת יס פלאנט וגם בבתי הקולנוע שלנו ברחבי העולם. לכן, שמנו לעצמנו מטרה לאמץ את הטכנולוגיות החדשניות ביותר, בכדי לספק ללקוחות שלנו חוויה קולנועית יוצאת דופן".