חברת פספורטוגו (Passportogo), המתמחה בהנפקת דרכונים אירופאים (פורטוגלים, ספרדים ורומנים), הודיעה כי היא מרחיבה את פעילותה ושמה לעצמה כמטרה לצרף לשורותיה עשרות עובדים בעלי מוגבלויות פיזיות, שיוכלו לעבוד בנוחות מביתם, וכעובדים מן המניין.


החברה מתכננת להכפיל את מצבת עובדיה בשנת 2019 ולגייס בשנה הקרובה כ-150 עובדים לתפקידים שונים, בהם כאמור עשרות עובדים בעלי מוגבלויות פיזיות שיצרפו ל-150 העובדים כיום במשרדי החברה בגבעתיים, חיפה, ראשל"צ ופורטו (פורטוגל) ובסניפים שיוקמו בירושלים ובאר שבע.


נועה אניג'ר, מנהלת משאבי אנוש בחברה, הדגישה כי: "החברה שלנו מאמינה בשוויון הזדמנויות לכולם, לכן מאוד חשוב לנו לשלב אנשים בעלי מוגבלויות בין עובדינו. אנחנו גם מאמינים כי העסקת עובדים עם מוגבלויות, מקדם את החברה הישראלית למקום טוב יותר"


על פי נתוני משרד הפנים, כ-3.5 מיליון ישראלים זכאים לדרכון אירופאי ע"פ החוק הפורטוגלי ומיליונים נוספים ע"פ חוקי מדינות רומניה, פולין גרמניה ואחרות. נכון להיום ישנם כמיליון ישראלים המחזיקים בדרכון זר, והביקוש גדל בקצב מסחרר.


מפספורטוגו נמסר כי היא מקבלת אלפי בקשות כל חודש ועל פי נתוניה בשנה האחרונה (2018) הונפקו למעלה מ-20,000 תעודות לידה (דרכונים) ליהודי יוצאי ספרד ופורטוגל. בשל הביקוש הרב החברה מתרחבת בארץ ובחו"ל ומחפשת עובדים בתחום הטלמיטינג, מנהלי תיקי לקוחות, מנהלי שירות לקוחות, חוקרים גיאולוגים, עורכי דין ועוד'.