חברת סייסנס (Sisense) השיקה מנוע טכנולוגי חדש, Sisense Hunch, שנועד לניתוח אנליטי מהיר במיוחד של ביג-דאטה.


מחברה נמסר כי הפיתוח החדש "לומד" כמויות דאטה גדולות ומסוגל תוך מילישניות לתת למשתמשים תובנות מדויקות ב-99%. עוד אמרו בסייסנס כי הפיתוח מהווה פריצת דרך בניתוח מאגרי מידע ביג-דאטה בתחום ה-data cognition engines, אשר מאפשר ניתוח בו זמנית של יישומים רבים, אפשרות שלא הייתה קיימת בעבר בשל עלויות גבוהות ואחסון יקר.


"Sisense Hunch מצליח לעשות את הבלתי אפשרי – לקחת מסדי נתונים עצומים, שדורשים בד"כ משאבים ממוחשבים רבים ואחסון אינסופי, והופך אותם לנגישים לניתוח ושימוש גם למכשירי קצה קטנים שמחוברים לרשת IoT", אמר מנכ"ל החברה אמיר אורעד, שהוסיף כי: "מרגע שהמערכת העצבית Neural Network של Hunch לומדת את הרכב הדאטה ומאפייניו, לא נדרשת יותר גישה תמידית לצורך שאילתות למאגרי הנתונים העצומים. היכולת הזו מאפשרת לייצר למשתמשים תשובות סופר מהירות לשאילתות אנליטיות, בעלות מינימאלית ותוך שמירה על אבטחת המידע. זה גם מה שהופך את המכשירים המחוברים לרשת IoT, ממכשירים פשוטים שאוספים מידע בלבד, למכשירים חכמים שמנתחים את המידע שהם אוספים במהירות וביעילות.


בסייסנס מדגישים כי הפיתוח נמצא כעת בשימוש של מגוון יצרניות אלקטרוניקה גדולות בעולם וכי החיישנים שמורכבים על פסי הייצור יוכלו לא רק לדווח על תקלות בדיעבד אלא גם לחזות תקלות באמצעות ניתוח מהיר ומידע מדויק תוך כדי תהליך הייצור.


הם הוסיפו כי בזכות המערכת החדשה הזו תהליכים עסקיים גדולים מאוד שכוללים המון נתונים יכולים להיות מקובצים אל תוך רכיב קטן: "מה שמאפשר מצד אחד זמני תגובה מהירים (מילישניות), ומצד שני הכנסה של הפיתוח אל תוך התקנים זעירים של IoT".


"הפיתוח החדש מייצג שינוי פרדיגמה בכל הקשור לחילוץ תובנות מכמויות גדולות של נתונים", מסביר ד"ר גיא לוי-יוריסטה, סמנכ"ל צמיחה אסטרטגית וחדשנות בחברה ואחד מממציאי הטכנולוגיה. "במקום להשקיע כמויות עצומות של כסף ומאמץ בניסיון לעבד שאילתות נתונים גדולות מהר יותר, Sisense Hunch מרכז כמויות עצומות של נתונים למנוע "מוח" עם רשתות עצביות קלות לניתוח מהיר וקל.


אותו מוח מפענח את הדפוסים נסתרים בנתונים ומבין את המבנה העמוק שלהם. משמעות הדבר היא שהמשתמש העסקי יכול בקלות לגשת לתובנות שגם הופכות לנגישות יותר דרך התקני IoT הזמינים היום בשוק".