מי אמר שהאדטק מת? הוא דווקא ממש משגשג

כותרות המכריזות על מות תעשיית האדטק אינן חדשות, אך ההזדמנויות בתעשיית הפרסום הדיגיטלי גדולות ומגוונות, עם הרבה חברות ופתרונות, מוטיבציה ודיוק

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי | צילום: אינג אימג'

תעשיית האדטק (advertising technologies) היא תעשיית פרסום דיגיטלי דינמית וסבוכה ומכילה תתי-תעשיות ומגוון חברות הפעילות בה; חברות טכנולוגיה וחברות שירותים, שבסופו של דבר ובגדול, מחברות בין מפרסם לפאבלישר, כשמשתמש הקצה הוא/היא, כמובן, היוזר. אנחנו כצרכני תוכן, נהנים (רוב הזמן, וברוב האתרים) מתוכן חינמי לחלוטין, ובמודע או שלא, בתמורה לפרסומות. בתמורה לכל האקו-סיסטם הזה שנקרא אדטק.

אבל המשתמשים, למרות התוכן החינמי, סובלים לעתים מפרסומות מציקות, מוגזמות, לא מטורגטות נכון ולא מוגבלות, ופה אפשר להאשים את האדטק שעובד לא נכון ואף מסכן את עצמו.

כותרות המכריזות על מותה של תעשיית האדטק אינן חדשות לנו; מומחים גדולים אוהבים להספיד ולייצר דרמות סביב תעשיות גוססות לכאורה, לספר על חברות שקרסו, על כאלו שהיו הבטחות-על ולא סיפקו את הסחורה, ועוד.

מאמרים בודדים אף טוענים שגוגל ופייסבוק מאטות ועוצרות פיתוחי אדטק, מה שכמובן לא נכון ולא תואם את המציאות. ההזדמנויות באדטק כה גדולות ומגוונות, עם הרבה חברות ופתרונות, יצירה ויצירתיות, מוטיבציה ודיוק. זהו האדטק המשודרג והנקי, עם פחות הונאות, בלגן ולכלוך.

כדי להשיג ולספק את התוצאות הטובות ביותר ל-CMOים אין ברירה אלא לפנות לטכנולוגיה. סקר שנערך לאחרונה בניו יורק בקרב חברות אדטק, הראה כי מנהלי שיווק צפוים להגדיל את הוצאות הטכנולוגיה שלהם פי 10 בעשור הקרוב, הזדמנות אדירה לספקים.

עד לאחרונה, הפרסום עבד לפי נוסחה אחת: לייצר מסר חכם, להפיץ אותו בכל מקום, לקוות שלקוחות פוטנציאלים נחשפו ואהבו, ולהמשיך בריפיט. קלאסי. ואז הגיעו הרשתות החברתיות, והכל השתנה. במקום לקבל הודעות ומסרים בצורה פסיבית, אנשים דורשים תוכן בצורה אקטיבית, ובסקייל. המדיה החברתית, שלא כמו כל ערוץ אחר שהכרנו, מזינה חדשנות אדטק מדהימה, בעיקר ממקום בו משווקים מנסים להבין איך לייצר תקשורת ישירה, 1:1, עם מיליוני לקוחות פוטנציאלים, ואין איך אלא עם טכנולוגיה.

בהתחשב בכך שהעתיד (וכבר חלקית בהווה) הוא דאטה, השירותים הנדרשים בתעשיית האדטק משתנים ומתרחבים באופן דרמטי. כתוצאה מכך, יש יותר מקום לחברות לקום ולהתפתח. כדי לספק אסטרטגיה נרחבת על מנת להגיע ללקוחות ולהבין אותם, מנהלי שיווק מבינים שהם חייבים להרחיב את יכולות האדטק שלהם

תגיות:
פרסום
/
פרסומות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף