חברת הטכנולוגיה "Blind-Tech" מפתחת מוצר טכנולוגי לביש עבור אוכלוסיית לקויי הראייה במטרה לעזור לצמצם את הפערים הויזוואלים ולהגביר את תחושת המסוגלות העצמית. עומר גוהרי, ממייסדי החברה, התארח בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והסביר על המוצר החדשני שעשוי להביא למהפכה באורח החיים של עיוורים ולקויי ראייה ברחבי העולם.



"פיתחנו מערכת טכנולוגית פורצת דרך לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה. בישראל יש כ-27 אלף לקויי ראייה ועיוורים, המערכת החדשה שלנו עוד בפיתוח אך בקרוב ייצא המוצר הראשוני שכולל מצלמה המתעדת את הדרך שמבצע המשתמש לקוי הראייה ובמקביל מספקת לו אינפורמציה באמצעות אוזניה ואלמנטים מוחשיים.



המכשיר הוא בגודל של טלפון חכם האוסף מידע ויוצר דגם תלת מימדי של הסביבה ואותו ניתן לחוש בידיים. בדומה לכלב נחייה שמתוכנת לעזור לנו להגיע מנקודה א' לנקודה ב', כאן מדובר באותו הדבר, רק בקנה מידה רחב יותר עם אפשרויות נוספות. המכשיר מסוגל לזהות מתי יש רמזור, באיזה צבע הוא, וגם ולהתריע כשמונה מטרים מראש על הסכנות שבדרך. במידה ויש עמוד או ספסל בדרך, באמצעות אלמנט מוחשי יוכל המשתמש לדעת בדיוק היכן המכשול נמצא ולקבל תמונה מלאה".



"המכשיר אף מתאים את עצמו גם לניווט פנים-מבני", הוסיף, "כשאדם מגיע לחנות, המכשיר יודע לזהות שהגענו למקום קטן יותר ולהתאים את עצמו בין המוצרים השונים. המכשיר מסוגל להבין מה קורה על המדפים ולשדר את האלמנטים היישר לאוזנייה".