מהפכת המידע: בזק פירסמה היום (רביעי) את דו"ח השימוש באינטרנט לקראת סוף שנת 2018, והנתונים מפתיעים. הדו"ח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים. לצורך הדו"ח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1,300 נדגמים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים. 



מהדוח עולה כי בסוף שנת 2018 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון איש. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-8 ג'יגה בממוצע ביום, המסמן עליה של 30% תוך שנה אחת בלבד. 36% מבני הנוער משלמים על צריכת שרותי מוסיקה. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 71% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי ענן מידע.



פייסבוק כבר לא כל כך רלוונטית

אם לפני שנתיים פייסבוק הייתה הרשת החברתית העיקרית של בני הנוער, השנה, אינסטגרם דוחקת אותה אחורה: 88% מבני הנוער ציינו שהם פעילים בעיקר באינסטגרם, לעומת רק 61% שמעידים על פעילות בפייסבוק. פייסבוק הפכה מרשת חברתית לרשת קהילתית. כ-89% מהנשאלים חושבים שהקהילות בפייסבוק שימושיות. 1 מכל 5 ישראלים מרגיש שהפוסטים בפייסבוק שהוא נחשף אליהם לא רלוונטיים לגביו, 56% מהנשאלים אף ציינו שזה מפריע להם.



החיים של בני הנוער היום חשופים למאות אם לא אלפי עוקבים וכל רגע בחייהם זוכה לתהילה של 24 שעות. 61% מבני הנוער ציינו שהם מעלים סטורי מדי שבוע ו-21% ציינו שהם מעלים כל יום. המבוגרים לעומת זאת, לא מדברים את שפת הרשתות ו-75% מהם בגילאי 35 ומעלה לא יודעים בכלל מה זה סטורי, ו-72% לא יודעים מה זה האשטאג.



נטפליקס? מוצר בסיסי


השנה, האמצעי העיקרי לצפיית תכני וידאו באינטרנט בקרב בני נוער הוא הטלפון החכם. כ-46% צופים בדרך כלל בתכני וידאו דרך הסמארטפון שלהם, לעומת כ-30% במחשב. כ-71% מבני הנוער ציינו שאת תכני הוידאו שלהם הם מעדיפים לצרוך במיטה. בחדר האמבטיה ובשירותים, המבוגרים לוקחים הפסקה ורק 13% מהם צופים בתכני וידאו, לעומת 25% מבני הנוער שצופים בסרטונים על האסלה.



נטפליקס אמנם עדיין לא מחליף את שירותי הטלוויזיה הלינארית, אבל אחוז החדירה שלו לשוק הסטרימינג בישראל נמצא בעלייה מתמדת. כ-18% מהנשאלים ציינו כי הם צופים בתכני טלוויזיה וידאו דרך אפליקציית נטפליקס. 



מוזיקה מהיוטיוב, כולם בוואטסאפ


על הרבה דברים בחיים שלנו היינו מוכנים לוותר, אבל על הוואטסאפ, כנראה שאין סיכוי שזה יקרה. 78% ציינו שלא היו מוותרים על הוואטסאפ בשימוש היומיומי שלהם בסמארטפון. אפליקציות של התחבורה הציבורית והחניות עם 16% בלבד. אפליקציית הניווט WAZE אגב, שומר על מקום גבוה עם 47% שציינו שלא היו מוותרים עליו.



אפליקציית המוזיקה הבין-לאומית ספוטייפי הושקה רשמית השנה בישראל,והציגה נתוני חדירה מרשימים של 14% עלייה בכמות המשתמשים. עם זאת, הישראלים עדיין מעדיפים את Youtube כאמצעי העיקרי להאזנה למוסיקה, 43% מהנשאלים הודו שמשתמשים באתר לצורך זה, לעומת כ-21% שעושים שימוש באפליקציות ואתרי מוסיקה שונים.



גיא הדס, סמנכ"ל תקשורת תאגידית בבזק סיפר על הנתונים כי "דו"ח האינטרנט של בזק לשנת 2018 מהווה מראה לשינויים העמוקים שאנחנו עוברים כתוצאה מהמהפכה הדיגיטלית. אנו עדים לעלייה מהירה וחדה בשימושים השונים באינטרנט, וכמות התוכן שבית ישראלי ממוצע צורך גדלה תוך שנה אחת בלבד ב-30% ויותר".