חברת ההייטק הישראלית "אסנס", המתמחה בפתרונות לחיים מקושרים ומרכזה בהרצליה, תחשוף במסגרת תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2019 "כפתור מצוקה" שמשולב בצמיד לביש, או בתליון לצוואר. המכשיר, שנקרא "מטריית ההגנה", פועל לאורך כל שעות היממה ומטרתו היא לשמור על שלומם וביטחונם של תלמידים וסטודנטים במוסדות לימוד, כמו גם על עובדים במגוון מקומות עבודה רגישים כמו בתי חולים.



מטריית ההגנה של אסנס, מצטרפת ל-Essence Smart Care, קו המוצרים הקיים של החברה, המיועד לשמירה על שלומם של בני הגיל השלישי. מטריית ההגנה מחוברת לאפליקציה בסמארטפון, כך שבמקרה חירום כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על הכפתור בתליון או הצמיד. הלחיצה פותחת באופן מיידי את האפליקציה, ויוצרת ערוץ תקשורת דו-כיווני למוקד אבטחה ולמערך האבטחה הבית ספרי או הארגוני. 

כך, מספק המכשיר החדש מיקום בזמן אמת ומענה מידי על ידי שירות הניטור, אליו יש להירשם מראש. המערכת אמורה להיות מחולקת על ידי הארגונים והמוסדות השונים, ביניהם בתי ספר ואוניברסיטאות, לעובדים, תלמידים וסטודנטים, העלולים להימצא בסיכון. כמו כן, גם עובדים בסיכון גבוה או צוותי עבודה הנשלחים למיקומים מרוחקים מבסיס האם שלהם יכולים להסתייע במכשיר.

לדברי החברה, הפתרון החדש יוצע בחודשים הקרובים לספקי שירות מובילים ברחבי העולם, כאשר ניתן יהיה להזמינו גם בתצורת תכשיטים לבישים. "המטרייה החדשה שלנו אידיאלית לא רק עבור תלמידים וסטודנטים, אלא גם עבור ארגונים פרטיים וגופי ממשל, שמפעילים צוותי עבודה באתרים מרוחקים, או כאלה שעובדים אחרי שעות העבודה המקובלות, כדי להבטיח את שלומם", אומר יניב אמיר, נשיא אסנס ארה״ב. "מסתבר שכ-22 אחוז מהעובדים עובדים לבדם. אם הם נפצעים הם יודעים שמישהו יסייע להם וכבר בדרך אליהם, במקום לחכות שמישהו יבוא לחפש אותם בסוף המשמרת. באופן דומה, מורים ותלמידים, שלעתים מוצאים עצמם בסיטואציות מסוכנות כמו ירי מחבלים יכולים להזעיק עזרה במיידי".