מרבית האנשים שגלשו בפייסבוק במהלך סוף השבוע האחרון נתקלו בוודאי בפוסטים די מלחיצים של מנהלי קבוצות בפייסבוק שכתבו כי במידה ולא תגיבו לפוסט, או תעשו לו לייק - תוצאו מהקבוצה. הדבר קורה בעקבות שינוי במדיניות של פייסבוק, שהוציאו מהקבוצות משתתפים שהוכנסו אליהן והם אינם פעילים בה. מנהלים בקבוצות מסוימות ציינו לאורך הימים האחרונים כי מספר החברים נחתך משמעותית, לפעמים אף ב-50%, זאת בעוד שקבוצות אחרות ספגו רק מכה קטנה.
שינוי המדיניות אומר שאתם צפויים לקבל הזמנות מפתיעות מקבוצות שאתם ממילא כבר חברים בהן, אם אתם לא פעילים בקבוצה. הסיבה הרשמית היא שבפייסבוק רוצים לוודא שלמשתמשים תהיה חוויה "משמעותית ורלוונטית", ושהם יוכלו לבחור טוב יותר מהן הקבוצות הנכונות עבורם ומאיזה מוטב להם לצאת.

לפני השינוי, כל מנהל קבוצה יכול היה להזמין אליה אנשים, שהיו מצורפים אוטומטית כחברים. לאחר העדכון, אנשים הנמצאים בקבוצה ואינם פעילים בה, יוחזרו לרשימה ה"מוזמנים". אם הם ירצו להישאר בה, יידרש מהם לאשר מחדש את החברות שלהם. מנהלי הקבוצות קיבלו עדכון על הנהלים החדשים במייל שנשלח אליהם בשבוע שעבר.

ברשת החברתית הסבירו כי המטרה של המהלך היא לוודא שחברי הקהילה יהיו שותפים בקבוצות רלוונטיות עבורם. מעתה, כל חבר בקבוצה מסוימת יוכל לבחור האם להישאר בה או לצאת ממנה, ויהיה עליו לבחור האם להמשיך להיות שותף לקבוצות שאינו פעיל בהן.