המלחמה בפייק ניוז ברשתות החברתיות: פייסבוק הודיעה היום (שני) כי תשיק במהלך חודש מרץ כלים חדשים לבדיקת השקיפות של מודעות פוליטיות על מנת לעזור במניעת התערבות של גורמים זרים בבחירות הקרובות בישראל וכדי להפוך את הפרסום בבחירות בפייסבוק לשקוף יותר. הכלים הללו יחייבו את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות לבחירות. כמו כן, הם יספקו למשתמשים יותר מידע לגבי מודעות הקשורות למערכת הבחירות.



בהודעת החברה נאמר כי "פייסבוק תאכסן את המודעות הללו בספריה פתוחה לציבור, שניתן יהיה לערוך בה חיפוש, למשך שבע שנים. אנחנו נספק למשתמשים מידע כמו (טווח) המחיר ששולם על מודעה מסוימת, כמו גם מידע דמוגרפי על האנשים שאליהם הגיעה המודעה. יושרה במערכת הבחירות ומתן ביטוי לאנשים בתהליך הפוליטי עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו. במהלך השנתיים האחרונות, שיפרנו את היכולת לזהות ולהסיר חשבונות מזויפים ולהגביר את השקיפות של מודעות ופרסומות, כמו גם לשבש את פעילותם של שחקנים רעים בפלטפורמה ולאפשר לציבור הבוחרים לבצע החלטה מושכלת ולהיות מעורב בבחירות".



עוד נמסר כי "כבר עכשיו ניתן לבקר בכל עמוד פייסבוק ולראות את כל המודעות שיוצאות ממנו - גם אם הן אינן מכוונות אליכם באופן אישי ולקבל מידע נוסף לגבי העמוד, כמו שמותיו הקודמים והתאריך שבו נוצר. שקיפות זו שופכת אור חדש על הפרסום בפייסבוק ומטילה יותר אחריות על המפרסמים ועלינו".





"עבודה זו היא פרי מאמציה המתמשכים של פייסבוק לגלות ולהסיר פעילות זדונית מהפלטפורמה. במהלך השנתיים האחרונות, פיתחנו טכנולוגיה חדשה, לרבות מערכות בינה מלאכותית בעלות עוצמה רבה יותר, לצורך גילוי ומניעה של שימוש לרעה בפלטפורמה, ושכרנו אלפי אנשים האמונים ספציפית על בטיחות ואבטחה. דרך המאמצים הללו הגברנו את היעילות שלנו בגילוים והסרתם של שחקנים רעים מהפלטפורמה".



לדברי קייטי הרבת', מנהלת מחלקת הפוליטיקה הגלובלית וקשרי ממשל בפייסבוק: "פייסבוק כולה מקדישה זמן, אנרגיה ומשאבים ניכרים למאבק בשחקנים שליליים ולהגברת השקיפות ובה בעת פועלת לסייע לאנשים להשמיע את קולם בתהליך הדמוקרטי. העבודה שלנו לקראת מערכות בחירות אינה מסתיימת לעולם. כשמדובר בשחקנים שליליים, אנו פועלים ללא הרף כדי להקדים תרופה למכה. הגברת השקיפות בפרסום של מודעות פוליטיות מהווה חלק חשוב במאמץ זה".