פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר כיום, שנראה שכמעט כולנו משתמשים בה או במוצרים הקשורים לה, מציינת היום (שני) 15 שנים להיווסדה. בעשור וחצי שעברו מאז שהאתר שהיה מיועד לסטודנטים בלבד, הפך פופולרי וצבר למעלה משניים וחצי מיליארד משתמשים עד כה. נראה שכולם אוהבים למתוח עליה ביקורת, בעיקר מאז פרשת קיימברידג' אנליטיקה, שהתפוצצה בשנה שעברה בתחקיר של channel 4 הבריטי. היא גרמה, לצד פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, למספר שינויים רבים - בתרבות בכלל וברשתות החברתיות בפרט.
דליפת הפרטים של 87 מיליון משתמשים, גרמה לרבים להיזכר שוב ברמת השבריריות של הרשת וכן להבין עד כמה הפרטיות שהיתה לנו בעבר - אבדה ולא תשוב עוד. כמו כן, הדבר הוביל לשינויים רבים בתנאי השימוש של הרשתות החברתיות ובפרסומים השונים שעולים בהן וגם להפסד כספי רב למנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג. למעשה, עד כה הוא איבד סכום כסף רב מהונו הפרטי. דבר נוסף שהתרחש בעקבות הפרשה מעוררת הסערה, היא מספר עדויות שמסר צוקרברג בפני הקונגרס, הסנאט וכן הפרלמנט האירופי. הבריטים, עדיין ממתינים לרגע שבו הוא יחליט להסכים ולהעיד על הפרשה גם בפני הפרלמנט שלהם.
"בהקשר זה חשוב לציין כי מוחנו מתוכנת לפעול בהקשר חברתי", הדגישה החוקרת, "באותו אופן שבו אנו מקבלים מענה לצרכים שלנו באינטראקציות הבינאישיות, כך הרשתות החברתיות הפכו חלק אינטגרלי משגרת יומנו, כיוון שהן מספקות את צרכי הקיום הבסיסיים שלנו". היא אמרה כי "עם הזמן פייסבוק צברה נפח הולך וגדל מזמן הפנאי שלנו ולאורך הדרך התפתחה שפה ייחודית, מעין גבולות גזרה של מה אסור ומה מותר". מרגלית ציינה כי "ניתן לראות תהליך של למידה, על פיו פוסטים המקבלים חיזוק בדמות שיתופים ולייקים משמרים עצמם, ואילו פוסטים לא רלוונטיים לא מקבלים פידבק חיובי ודינם להיכחד. בתהליך הלמידה הזה ראינו אילו פוסטים מושכים תשומת לב ויותר מכך, ראינו כמה סיפוק אנחנו מקבלים מהחשיפה העצמית הזו מול אנשים שאת רובם אפילו לא פגשנו".