מרבית המשתמשים באפליקציית הניווט הישראלית waze מצאו עצם לא פעם מסמנים במפה שינויים בדרכים וכן נעזרים בהם כדי לקצר את זמני הנסיעה. עם זאת, לדברי משטרת ניו יורק יש גם צדדים שליליים ליישומון הניווט השיתופי. הם פנו לגוגל, בדרישה שידאגו להסיר את העדכון המאפשר לנהגים לסמן היכן מוקמים מחסומים ברחבי העיר, כך דווח היום (חמישי) בארצות הברית. יישומון הניווט הישראלי נחשב פופולרי מאוד בקרב נהגים, מפני שהדבר מאפשר סימון של מפגעים וסימות בכבישים, לצד מצלמות מהירות וניידות משטרה.

האפליקציה יכולה לסייע לנהגים לנווט באזורים שאינם מכירים, אך עלולה גם לפגוע ביכולתה של המשטרה לתפוס נהגים שעוברים על החוק או לחלופין כאלו שעולים על ההגה כשהם שיכורים. 
"אנחנו דורשים מגוגל להסיר לאלתר את האפשרויות לסימון מחסומים וכן ניידות משטרה באפליקציית waze", כך כתבה סגנית הנציבה לעניינים משפטיים במשטרת ניו יורק אן פרונטי. "כמו כן, משטרת ניו יורק מבקשת כי גוגל תנקוט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים כדי לוודא כי מיקומם של מחסומים לא נחשף ב-waze, אפליקציית המפות של גוגל, או כל אתר, אפליקציה או פלטפורמה השייכים לה, או נמצאים בחסותה או בזו של שותפיה". לדבריה, שיתוף מיקומם של מחסומים משטרתיים הוא "חסר זהירות" .

בגוגל סירבו להתייחס לאפשרות הזו באופן ספציפי, אך מסרו: "אנחנו מאמינים כי ליידע את הנהגים מראש על מצלמות מהירות הממוקמות בכבישים תסייע להם להיות זהירים יותר ולקבל החלטות בטוחות יותר כאשר הם נוהגים בכביש".