גוגל ואפל נמצאות תחת מתקפה של ארגוני זכויות האדם בהם human rights watch ואמנסטי אינטרנשיונל, זאת בגלל אפליקציה בשם Appher, הנמצאת בשימוש בסעודיה, ומאפשרת לבצע מספר פעולות באמצעות האינטרנט הממשלתי. מדובר במעשים לגיטימיים כמו תשלום של קנסות ודוחות חנייה, אך האפליקציה מאפשרת לגברים להכתיב ולפקח על תוכניות הנסיעה של נשים. כאמור, מעמדן של הנשים במדינה נמוך משל הגברים, ויש להן אפוטרופוס זכר השולט ומנהל את חייהן. 
האפליקציה מאפשרת לגברים להכתיב למעשה את מספר הפעמים שהאישה מורשית לצאת מהבית, לאן הן יכולות ללכת וכן לאיזה שדות תעופה היא תוכל ללכת. כך הם יכולים גם לבטל את אישור הנסיעה שנתנו לה. כמו כן, האפקליציה מאפשרת לעקוב בצורה יעילה אחרי הנשים, ואך לקבל הודעת טקסט כאשר הדרכון שלהן נמצא בשימוש.
בסעודיה השמרנית ישנן מערכות רבות המאפשרות לגברים לבצע את פעולות המעקב אחרי הנשים, אך האפליקציה מקלה על המלאכה. ארגוני זכויות האדם הביעו דאגה מעצם אישור האפליקציה בחנויות האפליקציות הרשמיות של אפל וגוגל. "לחברות יש כללים נגד הכנסת אפליקציות המאפשרות איומים והטרדות", הסבירה חוקרת מאחד הארגונים, "יישומונים מהסוג הזה יכולים להקל על פגיעה בזכויות האדם, וכן אפליה נגד נשים".

החוקרת קראה לגוגל ואפל "לשקול את הישארות האפליקציה במערכות הרשמיות שלהם ולבדוק אותה פעם נוספת לעומק וכך לברר אילו הפרות זכויות האי מאפשרת וכן איזה שימוש נעשה בה". מארגון אחר נמסר כי "על חברות הענק להעריך את הסיכון להפרות של זכויות אדם המתבצעות באמצעות אפליקציות שהן מאשרות, ולהעריך את ההשפעה שעלולה להיות להן על הנשים".