השבוע נרשמה עלייה משמעותית בחשיפה של "פייק ניוז" ברשתות, כך עולה מדו"ח ה"פייק ניוז" השבועי של ווקאטיב, של היזם מתי כוכבי, שחוקרת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין סיפורים ואירועים ברשת העמוקה. 



בהמשך למגמה שנרשמה בשבועות האחרונים גם השבוע, יו"ר מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ, ספג הכי הרבה פייק ניוז כאשר השבוע החשיפה עבורו עלתה השבוע ב-78%, עם פוטנציאל חשיפה של כמיליון וחצי משתמשים. הכותרות המובילות בפייק ניוז נגד גנץ, ששותפו גם על ידי פוליטיקאים, הן: "תמיכת אבו מאזן בגנץ בגלוי בבחירות לראשות הממשלה", "גנץ לא פוסל ישיבה עם המפלגות הערביות ומתכנן גוש חוסם", ו-"גנץ תומך בהסדר עם הפלסטינים על בסיס שתי מדינות בגבולות 67".


 

אחרי גנץ, נמצא יאיר לפיד במקום השני בספיגת הפייק ניוז, וראש הממשלה בנימין נתניהו שנכנס לראשונה לטבלת הפייק ניוז בגלל ידיעה שקרית שהופצה לטובתו, לפיה פייסבוק הודיעה כי מחקה חשבונות איראניים שפעלו כנגדו.

בין הנרטיבים המובילים בשיח הבוטים והטרולים בשבוע האחרון מופיעה הפצה מסיבית של תמונות נתניהו עם חיילים כתגובת נגד לחיקוק חוק תעמולת הבחירות, שאוסר על פרסום תמונות של מועמדים עם חיילים. כמו כן, הופצו שמועות לגבי פרטי מציאת גופתה של אורי אנסככר ז"ל, וקריאות זעם לעונש מוות למחבל. עוד נמצא בדו"ח כי בנימין נתניהו הוא הפוליטיקאי שהוזכר הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים עם 29,946 אזכורים, ולאחריו בני גנץ עם 16,354 אזכורים.