לחיצת כפתור אחת והבית נקי. שואב האבק הרובוטי החדש של חברת iRobot, הרומבה +i7 עם מערכת סילוק אשפה אוטומטית חדישה, עשוי להיות הפתרון האידיאלי עבור משפחות רבות שאין להן את הפנאי והאנרגיה לשמור על בתיהן נקי מדי שבוע.


ההתפתחות המהירה בשנים האחרונות בענף הרובוטיקה מספקת את הפתרון לסוגיה זו. מכשיר הרומבה החדש, שמשתמש בטכנולוגיית Mapping Smart Imprint שמאפשרת מיפוי של השטח ומבנה החדרים בבית, מעניק את היכולת לשלוט על המנקה המכאני באמצעות האפליקציה בטלפון הנייד.


האפליקציה מאפשרת גם לכוון את המכשיר לנקות חדרים ספציפיים עם שליטה מלאה על תזמון הניקוי. באמצעות האפליקציה תוכלו גם להורות לרובוט לנקות את הבית בלחיצת כפתור בזמן שאתם בחוץ, אבל עדיף לא לבחור באופציה זו אם למשל השארתם חתול פחדן לבדו בדירה.


שואב האבק הרובוטי לומד בתוך זמן קצר, תוך כדי ניקוי, את הסביבה שלו והוא יכול לאגור מידע בעשרה אזורים שונים, כך שהוא מתאים גם לבתים פרטיים עם כמה קומות וגם אפשר להשאיל אותו לחבר או לבן משפחה אסיר תודה בלי לחשוש שיאבד את דרכו הביתה. מערכת הניווט 0.3 iAdapt המבוססת על טכנולוגיית vSLAM ומוגנת בפטנט, מסייעת לרומבה +i7 לנווט בבית ביעילות ובצורה חלקה. הרומבה +i7 יודע להתאים את עצמו גם לשינויים בסביבת הבית, כך שתמיד ימצא את הדרך הטובה ביותר לנקות.


אחד היתרונות הגדולים במכשיר זה היכולת שלו לחזור ולהטעין את עצמו בתחנת העגינה בעת הצורך, ללא התערבות של המפעיל וכמובן ריקון אוטומטי של הלכלוך שנאסף אל תוך מערכת סילוק אשפה אוטומטית, שמסוגלת להכיל כמות של כ-30 מכלי לכלוך, נפח המספיק למספר שבועות. כאשר שקית האשפה בתוך המכל מתמלאת, נשלחת התראה דרך האפליקציה.


הביצועים של הרומבה החדש עולים על כל הצפיות. הרובוט בעל פרופיל דק המאפשר ניקוי מתחת לרהיטים ולאורך פאנלים, משתמש במסנן ייחודי הלוכד 99% מהאלרגנים, עובש, קרדית האבק וכמובן שיערות בעלי חיים. אם להודות על האמת, דירתי מעולם לא הייתה כה נקיה למשך זמן כה רב ובלי שנאלצתי להניף זרוע אנושית אחת, רק אצבע אחת – שלחצה על הכפתור באפליקציה.


הרומבה החדש משתמש בחיישנים לזיהוי אזורים מלוכלכים במיוחד ביעילות רובוטית מפחידה. הוא לא יתעצל או יוותר עד שהרצפה תהיה נקייה לשביעות רצונו ורצונכם. לאחר סיום התהליך תוכלו לראות דוחות ניקיון באפליקציה.


ה-iRobot מצויד בסט מברשות גומי כפול לשימוש במספר משטחים, לניקוי יעיל של שטיחים לצד רצפות קשות ויודע להתאים באופן אוטומטי את גובה ראשי הניקוי כך ששתי המברשות נוגעות ישירות ברצפה, אחת מקרצפת את הלכלוך והשנייה שואבת אותו. ההתקנה של השואב הרובוטי פשוטה ומהירה, והוא גם חכם דיו כדי לנקות סמוך לקירות ומסביב לרהיטים, כולל רגלי כיסאות ושולחנות, מה שמאפשר ניקוי יסודי ללא שטחים מתים. מחיר הרומבה +i7 עומד על 3,990 שקל ומחיר דגם ה-i7, ללא מערכת סילוק אשפה, עומד על 3,490 שקל. הדגמים זמינים בחונות iRobot ברחבי הארץ.