על רקע פרסום החלטת היועמ"ש בתיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנסו השבוע לראשונה היועמ"ש, אביחי מנדלביט ופרקליט המדינה, שי ניצן לטבלת אנשי הציבור עליהם הופץ הכי הרבה פייק ניוז השבוע, כך פורסם היום (חמישי)
דו"ח הפייק ניוז השבועי. קרדיט: ווקאטיב
בדו"ח השבועי שנעשה על ידי חברת וואקטיב של מתי כוכבי.25% מהפייק ניוז שפורסם השבוע עסקו בתיקי נתניהו, היועמ"ש ופרקליט המדינה. בין הידיעות השקריות בנושא: "ציטוטים שקריים של היועמ"ש על כך שהמשטרה והפרקליטות מושחתות" ו-"דיל שנרקם בין הפרקליטות לנתניהו לפיו אם נתניהו יפרוש מהפוליטיקה הוא לא יואשם בשוחד". ציטוט שקרי זה אף הגיע למובילי דעת קהל רבים.
 השבוע נרשמה עליה של כ-6% בכמות הפייק ניוז בשיח הכללי ברשת בהשוואה לשבוע שעבר, כאשר אחוז הפייק ניוז מהשיח הכללי עמד על כ-13%. מהדו"ח עולה כי גם השבוע , יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, הוא איש הציבור שספג הכי הרבה פייק ניוז עם פוטנציאל חשיפה של מיליון וחצי משתמשים (ירידה של כ-11% משבוע שעבר) ולאחריו - בנימין נתניהו, אם כי בניגוד לשאר, רוב הידיעות המזויפות שהפיצו עליו מאירות אותו באור חיובי ולא שלילי.
 

הידיעה השקרית המובילה על גנץ מציגה עליית מדרגה בפייק ניוז בישראל, בדמות שימוש בווידאו מזויף, שעבר מניפולציה עריכתית, בו בני גנץ מצטייר כאדם מבולבל, חסר ניסיון ונשלט על-ידי יועצי תדמית. הווידאו אמנם נוצר על-ידי עמוד סאטירי אך נתפס בקרב רבים כאמיתי. הווידאו הגיע לחשיפה פוטנציאלית של כ-110 אלף אנשים מהפוסט המקורי ולאחר מכן אומץ ושותף על-ידי בוטים וטרולים, והגיע דרכם לעוד כמה עשרות אלפים נוספים.
 
הנרטיבים הבולטים השבוע של הבוטים והטרולים נסובו בעיקר סביב המתלוננות נגד בני גנץ, והבעת חוסר אמון במערכת האכיפה ומוסדות המדינה על רקע פרסום החלטת היועמ"ש. עוד נמצא בדו"ח כי בנימין נתניהו הוא הדמות הציבורית שהוזכרה הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים ברשת עם 41,418 אזכורים ולאחריו בני גנץ עם 18,383 אזכורים. היועמ"ש עם 1,459 אזכורים בשיח הבוטים והטרולים ברשת.