גולשים ברחבי העולם מקטרים בשעות האחרונות בטוויטר, על כך שהם חווים קשיים חריגים וחמורים בשימוש בפייסבוק, מאז השעה 19:00 בערך. מי שניסו להתחבר לרשת החברתית הגדולה בעולם, לפרסם פוסטים חדשים או ללחוץ "לייק" על קיימים, נתקלו בהודעה לפיה ישנן עבודות תחזוקה על השרתים וכי השירות צפוי לחזור במהרה.



פחות משעה לאחר מכן, החלו דיווחים על תקלה באינסטגרם, חברת בת של פייסבוק. ברשת החברתית הזו, הגולשים לא הצליחו להעלות תמונות או סטורי, ובמקרים מסוימים אף לא הצליחו להיכנס לאפליקציה ולרענן את הפיד. כמו כן, נרשמת תקלה דומה בוואטסאפ - השייכת גם היא לפייסבוק. בשעות האחרונות לא ניתן לשלוח או לקבל תמונות והודעות קוליות באפליקציה.



על פי האתר downdetector, המנטר את פעילות האתרים והשירותים השונים ברשת, התקלה משפיעה על גולשים באירופה, בארצות הברית ובחלק מהמזרח התיכון. כשעה לאחר הדיווחים הראשוניים, פייסבוק התייחסו לתקלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלהם. "אנחנו מודעים לכך שישנם אנשים המתקשים להתחבר לפייסבוק ולאפליקציות נוספות מהמשפחה. אנחנו עובדים על מציאת פתרון לתקלה במהרה. לא מדובר במתקפת האקרים".




בחברה הדגישו כי לא מדובר במתקפת האקרים, לאחר שבספטמבר האחרון הרשת החברתית נפגעה ממתקפת סייבר במהלכה נותקו מיליוני חשבונות. אז פורסם כי התוקפים ניצלו חולשות שנתגלו באפשרות לראות כיצד הפרופיל שלך נראה אצל אנשים אחרים. הדבר איפשר גניבה של פרטי מידע המאפשרים השתלטות על חשבונות אחרים. באמצעות הפרטים, ההאקרים לא היו צריכים להזין מחדש את הסיסמה בעת ההתחברות המחודשת באפליקציה.