בשנת 2004 פיתחה חברת המשחקים הגרמנית "קרייטק" את "פאר קריי", משחק יריות בגוף ראשון, שהשתמש במנוע ה"קרייאנג'ין" על מנת ליצור גרפיקה פורצת דרך, כזו שטרם נראתה קודם לכן.


חברת "יוביסופט", שרכשה את הזכויות לפרנצ'ייז ובשנים האחרונות משחררת משחק חדש בסדרה, כמעט מידי שנה, הוציאה לאחרונה את Far Cry: New Dawn ("שחר חדש"), ספין אוף לסדרה והמשך עלילתי לפאר קריי 5, שמציב אתכם בעולם פוסט אפוקליפטי, עם מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות משחק.


המשחק מתרחש ב"עולם פתוח" בדומה ל"ג'י ט איי" או "רדמפשן", ולפיכך, מאפשר לשחקן לבחור בכמה כיוונים להשלים את הסיפור. החל ממילוי משימות ראשיות (סה''כ 22 משימות), דרך השלמת משימות צדדיות, חיפוש אוצרות, שיחרור מוצבי אוייב, הפשטת עורות של בעלי חיים (לא לטבעונים שבינינו), קטיפת צמחים וכלה בייצור נשקים וכלי רכב.


ברמה העלילתית, אנחנו נמצאים בעולם שאחרי מלחמה גרעינית ומנסים לשרוד אל מול כנופיה של פורעי חוק, שזורעת אימה וטרור ברחבי העולם. העלילה היא הצד החלש של המשחק, כאשר את הביוגרפיות של הדמויות מייצגים פתקי נייר עם כמה שורות ודיאלוגים בסיסיים. הצד החזק של המשחק הוא, כאמור, מגוון אינסופי כמעט של אפשרויות משחק (שאותן ניתן לשחק ב3 דרגות קושי שונות) וגרפיקה יפה לעין. יש לציין כי המפה של המשחק ענקית בגודלה ויש אפילו משימות מיוחדות שמתקיימות מחוץ לגבולותיה, במקומות אקזוטיים יותר או פחות, כמו כלא אלקטרז בסאן פרנסיסקו, לונה פארק נטוש ומתפרק בביצות של לואיזיאנה ו-19 אתרים נוספים.


לסיכום, מדובר במשחק שיש בו פוטנציאל למספר תלת ספרתי של שעות משחק, גם אם הוא לא יצירה מקורית או פורצת דרך משום בחינה שהיא, הוא ממשיך לספק את אותה חווית משחק עוצמתית שהתרגלנו מקודמיו בסדרה לאורך השנים.