החללית "בראשית" ביצעה היום (שלישי) תמרון מוצלח, על ידי הצוות ההנדסי של Space IL  והתעשייה האווירית. מהתעשייה האווירית נמסר כי "בראשית נמצאת בדרכה למסלול אליפטי המתאים למפגש המתוכנן עם הירח, בו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק כ-405,000 ק"מ. במהלך התמרון הופעל המנוע הראשי של החללית במשך כ-60 שניות".
עוד נמסר כי "מערכות החללית מתפקדות כמצופה, היא מתקשרת עם חדר הבקרה ביהוד וצוותי הבקרה וה-flight dynamic המנהלים את תכנון המסלול הצליחו למזער את הקשיים בעוקבי הכוכבים על ידי התאמת תצורת ההפעלה של העוקבים כך שבכל שלבי התימרון העוקבים יופנו לחלל ולא אל השמש או כדור הארץ".
ככל שהמסע בחלל נמשך כמות הדלק במיכלי החללית יורדת ולכן השבוע הופעל גלגל תנע, שמייצב את תנועת החללית כדי  ששיכשוך הדלק במכלים לא יטלטל אותה. הצוות ההנדסי נערך לביצוע מספר תמרונים קטנים לטיוב מסלול החללית בדרך ללכידת הירח הצפויה ב-4 לאפריל.

ד"ר עידו ענתבי הסביר בשיחה עם עיתונאים: "החללית מתפקדת כפי שרצינו ומתקשרת מצוין, תכננו מסלול וביצענו כמה עדכונים נדרשים כדי שנוכל להמשיך ולפעול בצורה מירבית תחת המגבלה של עוקבי הכוכבים". עפר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית הוסיף כי "למדנו לחיות עם הקשיים למרות שהם קצת מסבכים את העבודה, והתמרון הבא יתבצע רחוק מכדור הארץ - בחלל החופשי". לדבריו, התמרון של לכידת הירח, שאמור להתבצע ב-4 באפריל מורכב וקריטי מאוד, וחייבים להצליח אותו. 
 
יש סיכוי שיאזל הדלק לפני סיום המשימה?
ענתבי: "אנחנו נמצאים עם כמות הדלק שהערכנו שתישאר בשלב הזה, ננחת ככל הנראה עם כמה קילוגרמים של דלק".
 
דורון ציין כי שעת הנחיתה עדיין לא ידועה: "היא צפויה להתרחש ב-11 לחודש בשעות הערב". הוא הסביר כי "כישלון של התמרון של לכידת הירח, פירושו שהחללית תיעלם בחלל הרחוק".


מוקדם יותר השבוע פורסם כי נבחר אתר הנחיתה המיועד לתחילת החודש הבא. האתר המיועד נבחר בהתאם למגבלות החללית ולשיקולי בטיחות, באזור שבו קיימים מעט מכתשים וסלעים חשופים, ושאין בו מדרונות תלולים שעלולים לסכן את החללית בעת הנחיתה. פירוט מלא של האתר ייחשף בשבוע הבא בכנס מדעי שיתקיים ביוסטון, טקסס, על ידי מדען המשימה של "בראשית" פרופ' עודד אהרונסון ממכון ויצמן למדע.
האתר נמצא במקום שבו קרום הירח הוא בעל שדה מגנטי, שיאפשר למדענים לבצע את המדידה המדעית המיועדת. מטרת המדידה היא זיהוי מקור השדה המגנטי של הירח, דבר שעשוי לסייע בהבנת היווצרות קרום הירח והתפתחותו. הוא ציין כי האתר הנבחר ממוקם בחלק הצפוני-מזרחי של "ים הרוגע" (Mare Serenitatis), כמה מאות קילומטרים מהאתרים שבהם נחתו אפולו 15 (בכיוון מערב), ואפולו 17 (בכיוון דרום-מזרח). 
המיקום המדויק נבחר בעצה אחת עם פרופ' ג'ים הד מאוניברסיטת בראון, חבר בצוות המדעי של SpaceIL, שכבר סייע בעבר לנאס"א לבחור את אתר הנחיתה של משימת אפולו. "הניסיון באפולו מלמד שהבחירה באתר זה צפויה לשרת גם את שיקולי הבטיחות וגם את השיקולים המדעיים", הסביר.