רוני דניאל הפרשן הצבאי הוותיק של חברת החדשות וטל לב רם הפרשן הצבאי של מעריב שוחחו בפודקסט הביטחוני של 103fm על יתרונות הטכנלוגיה לצד הבעיות שהיא מביאה איתה. מדוע הפרשן הבכיר קורא ידיעות חדשותיות בחשדנות יתרה? למה הציבור הולך ומאבד את האמון בתקשורת? מה היתרון של הכתבים על פני המרחב הווירטואלי? והאם הכתבים הפכו להיות חפיפניקים בעל כורחם?
"זה לא שינוי זו מהפכה מעולם אחר", הסביר דניאל במהלך השיחה, שבה השניים דיברו על תפקיד הכתב הצבאי בעידן הרשתות החברתיות ועל השינויים האדירים בשנים האחרונות המשפיעים גם על אופי הסיקור. הוא סיפר על השינויים המהירים שמאפיינים את הדרך שבה הוא מסקר את התחום הצבאי כמעט חמישים שנה ותיאר את השנים שבהן האמצעים הטכנולוגיים היו נטולי טלפונים ואינטרנט והאתגר המרכזי היה להביא את הידיעה לשידור, ואיך ההתקדמות של היום משפיעה על קצב העבודה. עם זאת, למרות היתרונות, הוא הביע דאגה מאספקט אחר של הקדמה הטכנלוגית - הרשתות החברתיות.  


השניים התייחסו לשינויים שהכניסו הרשתות החברתיות והסבירו כי "מדובר בתחנת תקשורת אדירה עם אלפי אנשים רבים ששמעו משהו, או יודעים משהו, ואין להם כל מסננת בינם לבין המקלדת. הרשת מתמלאת בדיווחים שונים, אז כיום אנחנו עוסקים כ-80 אחוזים מהזמן בשלילה או באימות של מידע שקראנו".
 
אם פעם העיתונאי היה זה שמבשר ברוב המקרים על האירוע למערכת שלו, היום במקרים רבים? את הדיווחים הישירים שברובם אינם מדויקים מקבלים העיתונאים מהעורכים בדסק או מדיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות. מסיבה זו, במקרים רבים מתחיל המירוץ לאישור הידיעה ושלילתה, ונראה היום שהדרך והסבלנות בדיווח קצרות הרבה יותר.
לדברי דניאל, ככל שאתה עיתונאי יותר ותיק ובעל מעמד בתוך המערכת, היכולת שלך לבלום את הלחץ לשדר מהר ידיעה גדולה יותר. "אני גוזר על עצמי לבדוק לפני שאני מפרסם, אני לא חף מטעויות, אבל אני מצליח לצמצם את זה", הסביר.
אולי אנחנו גם עושים לעצמנו הנחה, כי אל מול הטענה הזו הפכנו באופן כללי, להיות הרבה פחות מדויקים?
דניאל: זו בסוף שאלה מצפונית ואישית שלך, אני יודע להגיד על עצמי, אני משתדל מאוד לא להגיע לפינות.
"אבל אתה רוני מגיע עם העוצמות שלך הניסיון והוותק, עם היכולת לעמוד מול עורכים יותר צעירים ולבלום אותם מפרסום, זה לא מעמד שיש לכולם", ציין לב רם.
בשיחה בין השניים עולות דוגמאות של טעויות חמורות ואי דיוקים בפרסומים בתקשורת תוך כדי מבצעים, שבעבר מנהלי המערכות לא היו עוברים עליהם לסדר היום. "המהירות והתחרות משגעת את כולנו, העורכים שלנו ובצדק בנוף התקשורתי של עכשיו רוצים תמיד להיות ראשונים, זה מטיל על הכתבים ובמיוחד על הצעירים שבהם משקל לא פשוט על הכתפיים", ציין דניאל, "ללא זמן תגובה, הם צריכים לברר ומיד לשדר את מה שהיה וכשאתה נחפז כל כך אז גם יש טעויות". לב רם הוסיף: "בעניין הזה, ישנה תחושה שגם כאן אנחנו נותנים לעצמנו הנחה, לעיתים אני מזהה דיווחים שעולים, שאני מרשה לעצמי לחשוב שלא נעשתה לגביהם עבודת הצלבה נוספת, מעבר למה שעלה ברשת החברתית והיה נראה הגיוני, ראינו כבר לאחרונה לא מעט מקרים".
לב רם סיפר בשיחה בין השניים על ניסיונו כדובר צה"ל של פיקוד הדרום בעת חטיפת גלעד שליט: "הדיווחים המבצעיים מהפיקוד בשלב הראשון היו מאוד לא מדויקים, ובשלב הראשון הדיווח היה על כך שמחבלים השתלטו על הטנק והם נמצאים בו, אבל כדובר היה לי זמן רב להתארגן על המידע והכתבים עדיין לא ידעו דבר". לדבריו, היום מצב כזה לא היה יכול להתרחש והמידע הראשוני שפעמים רבות אינו מדויק רק מהר מאוד ברשתות החברתיות ומשם לכולם.