החללית הישראלית "בראשית" מתקרבת לירח והיום (חמישי) בסביבות השעה 22:25 היא תנחת וכך למעשה תעשה היסטוריה. "החללית וכל המערכות שלה מתפקדות כראוי", הסביר בשיחה עם 103FM אסף לוין ראש תחום תוכנה ב-SpaceIL, "כל הקפה של החללית את הירח נמשכת כשעתיים ואנחנו מתקשרים איתה חלק מהזמן". לדבריו, כשהיא מאחורי הירח לא ניתן לתקשר איתה, ומקווים שהיא תצא בצד השני שלו בשלום". 
הוא אמר בשיחה עם הקבינט כי "עד כה ביצענו 17 תמרונים כאשר הנחיתה היא השלב המורכב ביותר". לדבריו, יש סיכוי שלא נדע איפה היא נמצאת ושמד הנחיתה שלה לא יצליח למדוד את המרחק. "עם התחלת תמרון הנחיתה, שיימשך כ-20 דקות, החללית תאט את המהירות שלה ותבלום לכיוון אפס. היא תעצור באוויר בגובה של קילומטר ותתחיל בנפילה כמעט חופשית".הוא סיכם: "ברגע הקריטי נדליק שוב את המנוע כדי לרכך את הנחיתה. החללית תמשיך לעבוד שלושה ימים לאחר הנחיתה ואז נכבה אותה סופית". 

בתוך כך, עופר דורון מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית חשף בגלי צה"ל כי "בשלב שבו גובה החללית יורד לאיטו, נסתמך לראשונה על מדידת מרחק באמצעות לייזר". הוא הדגיש: "זו הפעם הראשונה שעושים שימוש בנחיתה על הירח באמצעי כזה, השיטה לא בדוקה ואנחנו מקווים שהיא תצליח". דורון סיכם: "כבר השגנו הישג גדול בעצם כך שהגענו לירח". 
כזכור, אזור הנחיתה של "בראשית" נבחר בקפידה, שכן אדמת הירח מלאה בסלעים ומכתשים והחללית צריכה שטח מישורי לנחות עליו, אין הרבה שטחים כאלה על הירח. השטח המיועד הוא בקוטר של 30 ק"מ, שטוח ברובו. התזמון של הנחיתה הוא קריטי - במהלך כל חודש, ישנם שבועיים שבהם השמש מאירה את אתר הנחיתה שבחרנו. בימים הראשונים השמש נמוכה מספיק מעל האופק במיקום של אתר הנחיתה־ קצת אחרי הזריחה הירחית. לאחר מכן הירח הופך להיות חם מידי בכדי שהחללית תוכל לשרוד עליו (טמפרטורות שיכולות להגיע ל־160 מעלות). 
"בראשית" שוקלת בשלב הזה 180 ק"ג בלבד, על הירח שבו הגרביטציה חלשה פי 6 מכוח המשיכה של כדור הארץ. אם כל זאת יתרחש כשורה ובהתאם למתוכנן, לחללית ייקח 2.5 שניות ליפול 5 מטרים ולנחות נחיתה רכה ומושלמת.