יממה לאחר התרסקותה של "בראשית", החללית הישראלית שהייתה אמורה לנחות על הירח, אך התרסקה במהלך הנחיתה על הגוף השמיימי, והתחושה הלאומית היא של אכזבה, אך גם של גאווה. האלוף במיל' פרופסור יצחק בן ישראל התראיין הבוקר (שישי) לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והסביר מדוע הפרוייקט היה הצלחה, למרות ההתרסקות.



"הייתי אמור להגיד לך מזל טוב ובהצלחה, אבל נשארנו עם טעם תמוה", פתח משעל את דבריו, ודבר שעמו הסכים פרופ' בן ישראל, שאמר: "אתה צודק, יש טעם של אכזבה, אבל המטרה הייתה חינוכית, וכל ילד שהתעניין בנושא הוא הצלחה. רצינו להיות המדינה הרביעית שנוחתת "נחיתה רכה" על הירח, אבל נסתפק בלהיות המדינה השביעית שמגיעה אליו".



 


"נהיה טובים יותר בפעם הבאה"

בהמשך סיפר הפרופסור על ההתרחשות שהובילה להתרסקות, ואמר שבתחילה נראה היה כי החללית תנחת על הירח בשלום, אך כ-200 שניות לפני הנחיתה, הייתה תקלה במנוע הבולם של החללית, שסיבתה עדיין לא ברורה, תקלה שהובילה להתרסקות. "אלה החיים, בפעם הבאה נהיה יותר טובים", הוא העיר. על האווירה במהלך ההתרסקות אמר בן ישראל: "מדובר באנשים מאוד מנוסים, יש שם גם צעירים אבל רובם הגדול הם אנשים עם המון ניסיון והם יודעים שמספיק פולס אחד כדי לשבש את המערכת. אז אומנם הם היו מאוכזבים, אבל גם גאים בהישג הכמעט המושלם. אני מניח שלא נפסיק, שנהיה טובים יותר בפעם הבאה, אבל זה מצריך מחשבה".

"החללית הייתה אמורה לשלוח תמונות מהירח עצמו ולבצע סוג של מדידת השדה המגנטי של הירח, אבל העיקר היה המטרה החינוכית, כל ילד שמרים את ראשו ומסתכל לירח בסקרנות, הוא המטרה שלנו", סיים הפרופסור את דבריו.