עלות האבטחה הכוללת של מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג ובני משפחתו עמדה בשנה החולפת על למעלה מ-20 מיליון דולרים, כך פורסם בסוף השבוע. העלות כוללת בין היתר מטוס פרטי שעלות השימוש בו עומדת על כ-2.5 מיליון דולרים. זאת כאמור, כאשר משכורתו עומדת בשלוש השנים האחרונות על דולר אחד בשנה.



ברשת החברתית הסבירו כי העלייה בתקציב האבטחה היא תוצאה של איומים ספציפיים נגד המנכ"ל, ושל תשומת הלב הרבה שהרשת החברתית ומי שעומד בראשה מקבלים בתקשורת העולמית. מדובר בדברים צפויים למדי, זאת ברקע הפרשיות הרבות עימן החברה התמודדה בשנה החולפת. בין היתר פרצות אבטחה שונות ודליפות מידע, שפגעו בעשרות מיליוני משתמשים, הפצת פייק ניוז, טענות על התערבות זרה במערכות בחירות באמצעות הפלטפורמה שלה והאשמות בהטיה פוליטית.



עוד עולה מממסכים שהגישה פייסבוק כי שריל סנדברג, יד ימינו של צוקרברג שמכהנת כסמנכ"לית התפעול, הרוויחה 23.7 מיליון דולר בשנת 2018, לעומת 25.2 מיליון דולר בשנת 2017. תקציב האבטחה שלה עמד על 1.1 מיליון דולר.



בתוך כך, אתר Mashable דיווח הלילה על יוזמה של קבוצת משקיעים בפייסבוק להדחת צוקרברג מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון ולהחליפו בדירקטור חיצוני. זו אינה הפעם הראשונה שהצעה מהסוג הזה עולה, ובכל מקרה היא אינה צפויה לעבור, מכיוון שצוקרברג שולט ב-60 אחוז מזכויות ההצבעה. עם זאת, היא משקפת אי-שביעות רצון בקרב המשקיעים מהנהגתו ומהעובדה שהוא מכהן הן כמנכ"ל והן כיו"ר הדירקטוריון.