חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 180 מיליון דולר, ירידה של 7 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, מדובר התוצאות טובות יותר מהתחזיות לגבי החברה. מייסד ומנכ"ל החברה, גיל שוויד, אמר היום (חמישי) בראיון לענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף?" ב-103FM כי "התוצאות הטובות שלנו מגיעות בעיקר בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות שמתמודדות עם ההתקפות הדור החמישי, עם התקפות על המובייל. שם העתיד וזה מה שאנחנו צריכים היום".



שתף אותנו בדילמות שלכם.
"הדילמות והאתגרים הולכים ונהיים יותר מורכבים. אנחנו נמצאים כבר בדור החמישי של ההתקפות כשהתוקפים הולכים ונהיים יותר מתוחכמים. רוב הארגונים נוהגים להגן על עצמם רק שני דורות לאחור. לכן לצערי זה לא מפתיע אותנו כשחברות נפרצות כי אנחנו משתמשים בהגנות חדשות יותר".



לא פעם אנשי חברת צ'ק פוינט אומרים לי שחברות האבטחה רודפות אחרי ההאקרים ומתאימים את עצמם אליהם.
"זה גם וגם. אני לא חושב שיש מישהו שידו על העליונה. אנחנו מנסים לפתח טכנולוגיות שידעו להגן כלפי התקפות לא מוכרות. רוב האתגרים שלנו והפיתוחים הן על התקפות שעוד לא יודעים עליהם הרבה ומנסים להבין את סביבות התוקפים".



הציבור מודע לכל המצב? חברות האבטחה מתריעות מידי פעם.
"המודעות לסייבר היא גבוהה. כולם יודעים שזה נושא חשוב במובייל, בענן וכד'. הלקוחות שלנו, שהם בעיקר עסקים גדולים, חיים בסוג של הכחשה ומקווים שיצליחו להתמודד עם זה אך בסוף ההתקפות מגיעות".



ישראל מוגנת?
"ישראל מוגנת כמו הרבה מדינות אחרות. זה לא רק ברמת המדינה אלא ברמת הארגונים. בתי החולים, לדוגמה, הם מהסקטורים הכי פגיעים היום ומאוד לא מוגנים. באופן כללי הסביבה שלנו מאוד רגישה למתקפות".





אתם יודעים לזהות את הסביבה הגיאוגרפית של התוקפים?
"אנחנו בהחלט אוספים מידע ויש לנו מחלקת מחקר שמביאה תוצאות מדהימות וחושפת הרבה מתקפות כאלה בכל העולם. סביב הבחירות ראינו חולשות במערכות של מפלגת העבודה והליכוד, חלק בסביבת המובייל, חלק בענן ועוד".



בחירות זה נושא מאתגר במיוחד לפורצים?
"במערכות בחירות בעולם ראינו הרבה התערבות כזו. החל מאנגליה וארצות הברית. במערכת הבחירות בישראל לא ראינו משהו יוצא דופן. הפגיעות של המערכת בהחלט קיימת. כבר שנים אנחנו זועקים שהמובייל הוא הדבר הכי פגיע מבחינתנו. הוא עוקב אחרינו וראינו לא מעט התקפות מצד איראן וחמאס, ועדיין מעט מאוד גופים מגנים על הסלולריים שלהם".



מה האתגר הבא?
"האתגר נותר אותו אתגר. איך לייצר סביבת הגנה לארגונים ומקפיצים את העולם להגנה מול הדור החמישי של ההתקפות. הדרך עוד ארוכה אך אנחנו מתקדמים מאוד יפה".