"כשעליתי ארצה הרגשתי יחסית אבוד, אבל ההזדמנות שקיבלתי באמצעות ארגון ה-ITC, אפשרה לי להשתלב בחברה הישראלית מהר משדמיינתי". כך אומר השבוע דניאל גרינברג, עולה חדש מצרפת, שעלה לישראל כחמש שנים. תודות לארגון ITC, שמעניק בין היתר הכשרות לעולים חדשות בחברות הייטק שונות, מצא גרינברג עבודה כ-Data Scientist בחברת אאוטבריין, שבה הוא מועסק בשלוש השנים האחרונות.



אאוטבריין מספקת פלטפורמת דיסקברי ופרסום נייטיב. במילים אחרות, התוכן השיווקי שאותו היא מקדמת, משתלב באופן טבעי בפלטפורמת שבה הוא מוצג - בין אם מדובר בדסקטופ (דפדפנים) או באפליקציות במכשירים הניידים. החברה הינה אחת השותפות העיקריות של ITC, ארגון בינלאומי המשלב סטודנטים לתארים מתקדמים בתחום ה Data Science בחברות וארגונים. בזכות שיתוף הפעולה עם הארגון, אאוטבריין גייסה לשורותיה עד כה שמונה מפתחים, עולים מצרפת. חמישה מתוכם, בהם גרינברג, כבר סיימו התמחות באאוטבריין, נקלטו למשרה קבועה ועשו כאמור עלייה ארצה.



"בזמן ההתמחות שלי באאוטבריין עבדתי על פרויקטים סופר מעניינים. בתוך זמן קצר כבר הרגשתי חלק בלתי נפרד מהארגון", מספר גרינברג, "עם סיום ההתמחות, הוצעה לי משרה שאפשרה לי להגשים את החלום שלי לגור בישראל ובמקביל לקבל את היציבות התעסוקתית שחיפשתי. זה אפשר לי להכיר את הארץ לאורכה ולרוחבה ובעיקר להרגיש בטוח לגבי העתיד שלי כאן".



אלישבע גזייל, Junior Data Scientist באאוטבריין, שכיום מצויה באמצע בתהליך העלייה מצרפת, סיימה אף היא התמחות בחברה, והחלה לעבוד שם לפני כמה חודשים. גזייל שמעה על התכנית של ITC בזמן שסיימה את התואר השני שלה בפריז וידעה שזה הצעד הבא שלה בחיים. "בהתחלה רציתי לקחת חלק בתכנית של ITC בשביל 'החוויה הישראלית' ולהכיר את האקו-סיסטם הטכנולוגי מקרוב", היא מספרת, "לימים הבנתי שהתקופה הזו ממש תשנה את חיי ותגרום לי לרצות לעשות עלייה וגם להתפתח במסלול הקריירה הזה שבהחלט זקוק לעוד נשים בתחום". לדבריה, "בתקופת ההתמחות למדתי יותר משיכולתי לדמיין והתעסקתי עם מגוון רחב של פרויקטים שנתנו לי תחושת השפעה של ממש. העבודה באאוטבריין היום מאפשרת לי לשלב בין קריירה לחיים הפרטיים כאן בישראל ולכן אין לי שום כוונה לעזוב חזרה לצרפת".



עובד נוסף בחברה הוא דוד אבן צור, Algorithms Engineer, גם הוא בתהליכי עלייה מצרפת שסיים התמחות בחברה במסגרת התכנית של ITC והחל לעבוד שם לפני כשנה. לפני עלייתו ארצה, עבד כ-Data Scientist בפריז וחיפש את ההזדמנות הנכונה כדי להיות חלק מקהילת ההייטק הישראלית. "תקופת ההתמחות חשפה אותי לטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולתרבות ארגונית שהיה לי נעים להיות חלק ממנה", הוא אומר בחיוך. "ולכן, ההחלטה לעשות עלייה לישראל הייתה מאוד טבעית מבחינתי. המעבר הזה בהחלט שינה את חיי מקצה לקצה. אני גאה לקחת חלק בתהליך שמעודד גיוון ופיתוח בחברה הישראלית לצד הזדמנות משנה חיים עבור יהודים ברחבי העולם".



דפנה מיכאלי, סמנכ״ל משאבי אנוש גלובאלי באאוטבריין, סיפרה כי בחברה, "אנו רואים חשיבות רבה ביכולת שלנו להעניק מקומות עבודה במגזר ההייטק ובכך לסייע בשימור מוחות וטאלנטים בישראל". לדבריה, "שיתוף הפעולה עם ITC, מאפשר לסייע לנו 'למשוך מוחות מכל עבר' ולהעניק את ההזדמנות לכישרונות צעירים מכל העולם לעשות אצלנו התמחות. היכולת של אאוטבריין להעניק עבורם את האבן הראשונה במסלול הקריירה בארץ ולקלוט אותם במשרה קבועה, מאפשרת להם בסופו של דבר גם לרצות להישאר, לראות עתיד בישראל ולעשות עלייה״.



אורן טולדנו, מייסד שותף ומנכ"ל ב-itc מוסיף כי מטרת הארגון הוא לפתור את בעיית המחסור של אנשי פיתוח בישראל ומדגיש כי ארגונו עובד עם חברות רבות בתחום. "אנו יוצרים תכניות הכשרה ייחודיות בשותפות עם חברות מובילות. אאוטבריין הינה אחת השותפות המרכזיות של ITC בתכנית ה-Data Science & Machine Learning, שבה שותפות למעלה מ-40 חברות נוספות, ביניהן חברות רב-לאומיות וישראליות וסטרטאפים רבים". לדברי טולדנו, "החברות מעבירות תכני הכשרה ייחודיים ומארחות את המשתתפים בפרויקט הגמר שלהם. כך נוצר מפגש בלתי אמצעי בין המשתתפים לחברות שמשפר את ההכשרה ומוביל להשמות מוצלחות בתום התכנית".