"אנחנו עובדים עם חברות סטארט-אפ וחברות מבוססות, ומספקים להן פתרונות טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר". כך מדגיש דוראל ישי, שותף מייסד בקבוצת AnyApp ומנכ"ל חברת AnyApp Software, שביחד עם חבריו ושותפיו, דביר כהן וטל לוי, המציאו פתרון למספר רב של יזמים שמחזיקים ברעיונות גדולים אולם נזקקים לידע הטכנולוגי הנדרש.


מייסדי AnyApp זיהו צורך אמיתי בשוק של יחידים וקבוצות, שחשבו על פיתוחים ואפליקציות טובות, אבל חסרה להם הדרך למימוש עסקי וטכנולוגי. החברה מציעה לפונים אליה מספר פתרונות, החל מאפיון טכנולוגי של המוצר והבנתו וכלה בעיצובו, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ואייפון, פיתוח מערכות תוכנה ואתרים מורכבים ואף הקמת שרתים וממסדי נתונים.


"חיפשנו את המקום שבו אנו יכולים להביא את עצמנו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ולתת פתרון כולל לסטארט-אפים. אנחנו מספקים לחברות פתרונות טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר, ועוסקים בפיתוחי הליבה. המטרה שלנו למעשה הינה להפוך להיות צוות הפיתוח הפנימי של הסטארט-אפ. מסיבה זו, גייסנו כוח אדם איכותי, ומשכנו אלינו גם חברים עתודאים, ששרתו אתנו בצבא". עוד מוסיף ישי כי, "בדרך כלל סטארט-אפים לא רוצים לפנות לחברות תוכנה כי הן מעסיקות צוות פיתוח זול, לכן אנחנו נותנים פתרון שונה, עם כוח אדם איכותי שגם כל הזמן עובר הכשרות, סטנדרטים גבוהים בפיתוח, שמירה על סודיות מלאה וזמינות 24 שעות בתמיכה למוצרים שאנו עוזרים להם לפתח. אנו עונים על חשש של המון חברות שרוצות לעשות משהו עם נגיעה טכנולוגית, אבל זה לא בליבת ההתעסקות שלהן".


חשוב להדגיש כי בחברה מספקים פתרונות מעבר לבניית אפליקציות ועוסקים בנושאים שונים כמו בינה מלאכותית, machine learning, ופתרונות אלגוריתמיים לשיפור מוצרים קיימים בין אם מדובר באפליקציות מובייל או פיתוחי ווב (אתרי אינטרנט). הם כבר פועלים עם חברות בתחומים שונים כמו רפואה וביטחון ומספקים פתרונות טכנולוגיים גם לחברות שכבר מחזיקות בצוות פיתוח.


"יש מצבים שבהם אנשים עובדים עם טכנולוגיה מסוימת ומאוד חזקים בה, אבל התחום כל הזמן משתנה ומתפתח, וצריך להכיר את הדברים מבפנים כדי לעשות את ההתאמות", מסביר טל לוי, שותף מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות בקבוצת AnyApp. "כשמגיע אלינו סטארט-אפ חדש אנחנו עושים הכל מקצה לקצה ובונים מאפס את המוצר, מעלים אותו לאוויר ונותנים לו תמיכה. מנגד, כשמדובר בחברה עם מוצר קיים, לרוב הן מביאות לנו נקודות כואבות וקריטיות לעסק שלהן שהן לא מצליחות לפתור, וזה תחום שאנחנו צריכים להיות מאוד חזקים בו, להכיר את כל הטכנולוגיות מקצה לקצה, ולכן חשובה בחירה נכונה של עובדים ואנחנו עושים כל הזמן הכשרות".


כאמור, מי שפונה ל-AnyApp הן לא רק חברות מבוססות או יזמים מנוסים, ולכן החברה הקימה את StartPlan, המתמחה בליווי עסקי לסטארט-אפים. "הלקוחות שלנו באים עם רעיונות, שחלקם בשלים לפיתוח וחלקם לא", מסביר דביר כהן, שותף מייסד בקבוצת AnyApp ומנכ"ל חברת StartPlan, "מי שבא עם רעיון אבל אין לו תכנית עסקית, אנו עושים לו בדיקת היתכנות פיננסית, מכינים אותו למשקיעים עם מצגת, סקר שוק ותכנית שיווק מסודרת, כך שהוא מוכן לפיתוח.


"אנחנו בית ליזמים", מוסיף כהן, "מרבית הפונים אלינו לא באמת יודעים איך להרים את הרעיון, גם אם היה להם ניסיון עסקי הם לא מבינים לגמרי את העולם הטכנולוגי וזה סיפור שונה. אחד החששות הגדולים של היזמים הוא שלא תמיד מאמינים ברעיונות שלהם, אז צריך מצד אחד לחזק להם את הביטחון ולפעמים גם לעמת אותם עם המציאות.


"אנחנו לא מורידים אף אחד לקרקע, זה לא התפקיד שלנו", מדגיש כהן, "אנחנו עושים בדיקה אובייקטיבית ובודקים אם אפשר לקחת את הבעיה שאתה רוצה לתת לה פתרון ולהגשים את זה ברמה של היישום הטכנולוגי והעסקי. אנחנו יושבים עם היזם משלב הצגת הרעיון, מחפשים את הקשיים והפתרונות לקשיים ובודקים עבורו את השוק כדי לוודא שיש זה ביקוש".