חברת פייסבוק הכריזה על המטבע הווירטואלי החדש שלה, שיושק כבר בתחילת השנה הבאה. החברה חברה ל-27 תאגידים ברחבי העולם, וייסדה ארגון בשם "ליברה", שינהל את תשתית הבלוקצ'יין של המטבע הווירטואלי החדש שלה. כיצד יגיבו הרגולטרים? מנכ"ל ומייסד E-TORO, יוני אסיא, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בנושא ב-103FM. 



"איגוד של חברות ללא מטרות רווח החליט להקים מטבע שתהיה גישה אליו מכל מקום בעולם. הרבה אנשים ידעו שזה מגיע. מדברים על כך בעיתונות כבר כמה שבועות".



מה יצא לפייסבוק מהמהלך הזה?
"זו שאלה טובה. הרבה אנשים מבינים שמתרחשת מהפיכה בתחום הכסף שהופך לגלובאלי ומבוסס על האינטרנט. בפייסבוק מבינים שזה חלק אינטגרלי ממה שיהיה באינטרנט והם רוצים נתח מהמהפכה. לפייסבוק יש 2.7 מיליארד לקוחות ולכן היא תוכל לאפשר לכל אדם לפתוח חשבון ולשים בו כסף. יש כאן פוטנציאל של חברת אינטרנט להיות חברת הבנק הגדולה בעולם".



אם יש לי חשבון פייסבוק אני אוטומטית אוכל להשתמש בשירות?


"זה עוד לא ברור. השירות יושק רק בעוד חצי שנה-שנה. היום הושקו רק המסמכים שמתארים את המבנה, את השותפים, החזון והטכנולוגיה. ייקח עוד זמן כדי שנדע איך זה בדיוק עומד לעבוד. מלבד המטבע שקראו לו ליברה, פייסבוק השיקה שירות ארנק דיגיטלי בשם קליברה".



תוך כמה זמן אתה מעריך שנפסיק להשתמש בכסף פיזי?
"היום יש עוד אנשים שמשתמשים בתקליטים. אנחנו נראה כסף מזומן עוד הרבה שנים אך זה שונה ממדינה למדינה. אני מעריך ש-90-95% מהכסף שלנו יועבר באופן דיגיטלי. מדובר בחברת ענק בשווי חצי טריליון דולר שנכנסת לשירות הבנקים והיא לא האחרונה שתעשה את זה. ערכו של הליברה יהיה צמוד לערכו של המטבע של היום. הוא יהיה מטבע יציב שמחובר למטבעות של המדינות".