הפיצוץ בקפסולת החלל של חברת Space X לפני כחודשיים "בהחלט מעכב" את התוכנית של נאס"א לשגר באמצעות החברה את האסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, כך אמר היום (שלישי) מנהל נאס"א, ג'ים בריידנסטין. עם זאת, הוא סירב לספק לוח זמנים מדויק להתחלת השיגורים של החברות הפרטיות לתחנת החלל הבינלאומית.

"אני לא עומד לשפוט מראש את תוצאות הבדיקה של Space X", הסביר בריידנסטין במהלך ביקורו בסלון האווירי בפריז, "אבל אין ספק שלוח הזמנים ישתנה, זה לא יהיה הקצב שתכננו". דבריו של מנהל נאס"א מטילים בספק את התוכניות של המיליארדר אילון מאסק להטיס אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית עוד השנה. עם זאת, גורם המכיר את פרטי האירוע אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מאמין שהחברה תצליח להתאושש מהפיצוץ. 
כאמור מזה שנים רבות, שארצות הברית שארצות הברית נאלצת להסתמך על רוסיה כאשר היא מעוניינת לשגר צוותים לתחנת החלל הבינלאומית, ומטרת התוכנית המדוברת הוא לשנות את זה. בנוסף לחברה של המיליארדר אילון מאסק, גם חברת בואינג נשכרה על ידי נאס"א כדי לפתח מערכות להטסת אסטרונאוטים ומטען לחלל, נאלצה גם היא לדחות את הטיסות שלה במשך חודשים. 

בריידנסטין הוסיף כי נאס"א שוקלת לרכוש מרוסיה עוד שני מקומות נוספים בשיגורים לתחנת החלל הבינלאומית, בסתיו הקרוב ובאביב 2020, זאת כדי להבטיח לארצות הברית גישה לתחנת החלל. חברת Spcae X תכננה במקור להטיס אסטרונאוטים כבר בקיץ הקרוב, זאת בעקבות השיגור המוצלח שבוצע במרץ האחרון.  כזכור, הפיצוץ ב-20 באפריל השנה, בבסיס חיל האוויר האמריקאי בקייפ קנוורל שבפלורידה. החברה עמדה לבחון מדחפי חירום שהיו אמורים להניע את הקפסולה הרחק מהטיל, במידה והשיגור נכשל. 
נאס"א העניקה 6.8 מיליארד דולר לשתי החברות כדי לפתח מערכות קפסולות לשיגור אסטרונאוטים ומטען. בנוסף, ראש נאס"א התחייב לשמור על תקשורת ושקיפות טובות יותר, לאחר שנמתחה עליהם ועל החברה של אילון מאסק ביקורת רבה על חוסר השקיפות, ושסירבו לתאר במילים ברורות מה קרה באירוע פיצוץ הקפסולה. הדבר עמד בסתירה למדיניות נאס"א, שתמיד היתה שקופה וגלוייה בנושא תאונות הקשורות לתחום החלל. Space X סירבו להגיב לדיווח.