מטופלים: תחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית) לא זוכה לרוב לתהודה רבה, אלא אם כן מדובר במטבעות וירטואליים, אבל לענף הזה יש השפעה מכרעת על חיינו האישיים והמקצועיים, עם פיתוחים שמסוגלים לפעמים להרים חברות מהקרשים ולשנות לחלוטין סדרי עולם. כך עושה חברת Tipalti, המספקת כיום את פתרון האוטומציה היחיד של תשלום לספקים, המאפשר לייעל את כל שלבי העבודה של התשלומים בפלטפורמה מקיפה אחת בענן.
 
החברה עובדת עם ארגונים בסדרי גודל שונים, מעסקים בינוניים ועד חברות ענק, מהמודל הארגוני המסורתי ועד חברות האינטרנט המשלמות לספקי תוכן. עם לקוחותיהם הבולטים נמנים Zola GoDaddy, Twitter, Zumba, Docker, Uber, Vimeo, GoPro ועוד.
 
"אנו עושים אוטומציה בניהול ספקים ותשלומים לספקים, נושא שלרוב לא מקבל את המשאבים העיקריים בארגונים עסקיים, שמעדיפים להשקיע יותר במקומות כמו ניהול מוצר או קשרי הלקוח", מדגיש מנכ"ל ומייסד החברה חן עמית, "לא היה להם לזה פתרון טכנולוגי, והעבודה נעשתה בצורה ידנית ודרשה כוח אדם וזמן. אנחנו נותנים אופציה להעברה בנקאית, צ'ק, paypal ותשלום בכרטיס אשראי".
 

עמית מדגיש כי שירותי החברה מקלים על מחלקות הכספים בניהול כלל פעילות התשלום למפרסמי תוכן ולרשתות שותפים. חברות מובילות משתמשות בשירותיה של Tipalti להפחתה של עד 85% מעומס העבודה שלהן סביב תשלומים למפרסמי תוכן. בכך הן יכולות להגדיל ביעילות את היקף הפעילות העסקית שלהן בצמיחה גלובלית, בחיזוק פיננסי, בבקרות רגולטוריות ובעמידה בתקנות מס ובבידול של אפשרויות התשלום שלהן למפרסמי תוכן. "חלק גדול מהלקוחות שלנו באים מעולמות הפרסום באינטרנט", הוא מדגיש, "קח לדוגמה את טוויטר,  שצריכים לשלם לספקים שלהם - בעלי האתרים או האפליקציות שמשתמשים בטכנולוגיה שלה לשים פרסומות באתר או באפליקציה - והיא צריכה לשלם למאות או לאלפי ספקים בכמויות אדירות ובמטבעות שונים ברחבי העולם. באמצעותנו הם עשו אוטומציה לכל ההליך הזה".
 
"למערכת שלנו יש כמה חלקים, שניים מהמרכזיים בהם אלו הממשקים של הספקים ושל הלקוחות", מוסיף עמית, "זהו פורטל שיכול להיות משולב או באתר של החברה, לרוב זה הפורמט עבור חברות שפועלות ברשת, או דרך הפורטל באתר שלנו. ברקע, המערכת שלנו קולטת את פרטי הספק, מוודאת איתו שכל הטפסים נכונים ומציעה לו מגוון אמצעי תשלום במדינה שבה הוא נמצא, כולל בדיקה שהכול תואם למה שהרגולציה דורשת. במקום שהלקוח יבזבז זמן יקר בהתנהלות עם הספקים, זה נעשה בצורה אוטונומית, ללא מגע אדם".
 
החברה הודיעה לאחרונה כי חצתה את רף השישה וחצי מיליארד דולר בהיקף העברות הכספים השנתי באמצעות הפתרון שפיתחה.היא הכפילה את מספר הלקוחות החדשים ואת היקף ההזמנות במחצית השנייה של 2018   בהשוואה לתקופה המקבילה של שנת 2017. על פי החברה, היא אף שמרה על יותר מ־98% מלקוחותיה הוותיקים בתקופה זו. "המערכת שלנו, שמשתמשת בבינה מלאכותית ובמשין לרנינג, מקצרת תהליכים, מייעלת את מצבת כוח אדם, משדרגת את הבקרות הפנימיות בארגון ומשפרת את החוויה גם עבור הספק". 
 
הבקרות שעליהן עמית מדבר הן אלו שנועדו למנוע העברות כספים שמאחוריהן עומד ארגון פשיעה או טרור ולמנוע הלבנות הון, דבר שמצריך המון עבודה כשזה נשאר לטיפול הצד האנושי בלבד. "אם תיקח חברה כמו טוויץ', שצריכה להעביר תשלומים לעשרות אלפי גיימרים וסטרימרים ברחבי העולם, רק הביקורות שהיא צריכה לעבור בדרך יכולות לעצור אותם מהמשך תפעול. אתה הרי לא מכיר את המשתמשים באופן אישי ועליך לוודא שאתה לא חורג מהתקנות למניעת הבנת הון ומניעת טרור", מדגיש עמית, "חלק חשוב במערכת ממוקד בנושא הזה, והיא יודעת להתעדכן כל הזמן ברשימות שחורות ברחבי העולם וללכוד את המשתמשים או את השמות החשודים. אנחנו עצמנו עוברים ביקורת של רגולטור עשר פעמים בשנה. הבנקים עורכים לנו ביקורות ואנו מחויבים לביקורות עצמאיות. בסוף, המטרה היא לפשט את המורכבות של העולם הפיננסי ללקוחות שלנו".