ניתוח של קורות חיים של עובדים בוואווי, שפורסם בבריטניה, מראה כי ישנם קשרים בין ענקית הטכנולוגיה - לבין גופי מודיעין והצבא הסיני. מהניתוח עולה כי "מתכנתים בתפקידים שאינם בכירים הם בעלי רקע וניסיון הקשורים לאיסוף מודיעין ולפעולות צבאיות שונות". עוד נטען כי "הדבר מעיד כי הם יכולים להיות קשורים לאירועים ספציפיים של פריצה או ריגול תעשייתי שכוונו נגד חברות מערביות שונות". 
הפרסום עשוי להגביר את החששות בקרב ממשלות הטוענות כי וואווי עשויה להוות גורם המסוכן לביטחון הלאומי. כמה מהן חוששות כי ענקית הטכנולוגיה עלולה להתקין במכשיריה "דלת אחורית", שתאפשר לממשל הסיני לגשת לנתוני המשתמשים. המחקר בוצע על ידי כריסטופר בלדינג, פרופסור מאוניברסיטה בוויאנטם ועל ידי מכון מחקר בריטי שמרני. הם התבססו על קורות חיים של עובדי וואווי, שדלפו ממאגרים לא מאובטחים וכן מאתרי אינטרנט של חברות לגיוס עובדים.
אחד מהמסמכים שהודלפו הוא קורות חיים של אדם שעבד במקביל בוואווי ובתפקיד מחקר באוניברסיטה צבאית בסין, בה מועסקים יוצאי צבא. החוקר שביצע את המחקר טוען כי מדובר במוסד אקדמי האחראי על תחומים צבאיים מגוונים כמו חלל, סייבר ויכולות לוחמה אלקטרונית. "מדובר בראיות נסיבתיות התומכות בחששות הרבים של מדינות שונות נגד וואווי", הסביר החוקר.

בוואווי מסרו בתגובה כי אין ביכולתם לאמת את קורות החיים שנבדקו במסגרת המחקר, שכן הם שוכתבו כדי להגן על זהות הכותבים. עוד נמסר כי החברה מחזיקה במדיניות נוקשה בכל הנוגע להעסקת מועמדים שעבדו בעבר בממשל או בצבא הסיני, והם נדרשים לספק הוכחות כי קשריהם עם אותם גורמים הסתיימו. "אנחנו עורכים בדיקות רקע על כל המועמדים ומספקים להם הכשרה רלוונטית", הסבירו, "אנחנו מקווים שמחקרים שיצתבצעו בעתיד יכללו פחות השערות וספקולציות מאשר המחקר הנוכחי".

בשבוע שעבר דווח כי הממשל הסיני התקין אפליקציית ריגול על הטלפונים החכמים של תיירים שנכנסו לאזור שינג'יאנג במדינה. מהתחקיר המשותף של כמה גופי מדיה בהם ניו יורק טיימס והגרדיאן, התיירים נדרשו למסור את מכשירי הטלפון שלהם לפקידי הגבולות, זאת ללא הסבר או צידוק. בזמן הזה הותקנה התוכנה שחיפשה קבצים בנושאים שונים, המוגדרים כ"חשודים". על פי ההערכות, ההנחייה היתה למחוק את התוכנה אך בכמה מקרים הדבר לא נעשה.

מהתחקיר עולה כי ההתמקדות של הממשל הסיני היתה בנוסעים שניסו להגיע מכיוון קירגיסטן השכנה. מדובר באירוע רגיל ולא במקרים בודדים, כאשר פקידי מעבר הגבול היו מבקשים את הטלפונים שלהם, מצלמים את המכשיר בסמוך לדרכון, ולאחר מכן התקינו את התוכנה שחילצה מהמכשיר תוכן רב, הכולל בין היתר: הודעות דואר אלקטרוני וסמסים, קבצי PDF, אנשי קשר ותמונות שאוחסנו בו. תיירים טענו בשיחה עם הגרדיאן כי הם לא הוזהרו מראש על ידי הרשויות, לא עודכנו בהתקנת התוכנה ובמה היא מחפשת ולא היה ידוע להם על לקיחת המידע האישי.