מחקר חדש \של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מציג שיטה חדשה להטעיית מערכות סיוע מתקדמות לנהגים המיועדות לאפשר נסיעת רכב אוטונומי בעתיד הקרוב. מערכות סיוע מתקדמות מהסוג הזה מותקנות כיום בדגמים חדשים של רכבים והם מיועדות לתת התראות על זיהוי תמרורים, חריגה מנתיב, חריגה ממהירות מותרת, קירבה לרכב אחר, וכו'. כיום, הן מאפשרות לרכבים חצי-אוטונומים לבצע נסיעה עצמאית בכביש אך מחייבות שהנהג ישב במושבו תוך כדי הנסיעה.
הבדיקה מדגימה שיטה מעניינת בעזרתה ניתן לתקוף מרחוק מערכות סיוע לרכב ומדגים כיצד ניתן להטעות את המערכת הפופלרית מובילאיי 630 על ידי הקרנה של תמרורי תנועה לתוך שדה הצילום שלה בעזרת רחפן. - מדובר במערכת עזרת מתקדמת (ADAS) - שנועדה לספק התראות בטיחות שונות לנהג, ולא למתן פקודות לרכב אוטונומי.

המחקר נערך על ידי דודי נשיא, רז בן נתנאל פרופ' יובל אלוביץ מנהל מעבדות דויטשה-טלקום לחדשנות באוניברסיטה ומנהל מרכז המחקר לאבטחת סייבר, ובן נשיא מהמחלקה להנדסת מערכות מידע ותוכנה באוניברסיטת בן גוריון.
בסרטון ניתן לראות כי המערכת שנבדקה בניסוי, מובילאיי 630 סיווגה תמרור של הגבלת מהירות של 90 קמ"ש בתוך שטח של אונ' בן גוריון בו ניתן לנסוע עד 30 קמ"ש. אמנם מובילאיי 630 נחשבת למערכת בטיחות המיועדת לרכב ובו הנהג נמצא ברכב ובשליטה לאורך כל שלבי הנסיעה, כך שההתקפה מייצרת התראה שגויה לנהג ולא גורמת להאצה אוטומטית של הרכב נגד התמרור החדש שהתגלה ע"י המערכת, אך נשאלת השאלה כיצד מערכת רכב חצי אוטונומי או אוטונומי תגיב להתקפה כזאת אם יוקרן סימן של אין כניסה או עצור באמצע אוטוסטרדה בה הרכב הנתקף נוסע במהירות גבוהה מאוד.

 
בזמן שמחקרים אחרים הוכיחו כי ניתן לשנות תמרור קיים בעזרות שיטות מגוונות, המחקר הזה מראה כי התוקף לא צריך להגיע פיזית לזירה כדי לתקוף את המכונית שכן הוא מבצע את התקיפה בעזרת רחפן. בנוסף, מדובר בציוד זול יחסית שכן עלות של רחפן עם פרוז'קטור מסתכמת בכמה אלפי שקלים בודדים.
עוד עולה מהמחקר כי ניתן להקרין את התמרור לזמן קצר מאוד (עשירית השניה) בכדי להטעות את הרכב. 2. הצבע רקע של התמרור לא משנה, שכן המערכת מסווג תמרור בלי להתייחס לצבע הרקע. החוקרים מעריכים כי ניתן להשפיע על המערכת בעזרת הקרנה שלא נראית לעין האנושי כלל (אינפרא אדום) אך נתפסת במצלמת המערכת.

טכנולוגיות שיוטמעו ברכבים אוטונומיים שינועו על הכבישי בעתיד - אינן מסתמכות רק על חיוויים המתקבלים ממצלמות,  אלא נשענות על סט רחב של סנסורים, טכנולוגיות כמו חיישני לידאר ומכ"מ, מערכות מיפוי, מערכת RSS לבטיחות, מערכות איסוף ועיבוד דאטה מתקדמות ועוד.