בשורה לשחקנים: חברת Sayollo (סייולו) הישראלית פיתחה מודל פרסום בתחום המובייל גיימינג (משחקים לטלפון הנייד) - לא עוד פרסומות קופצות בין שלבי המשחק או לפני פסילה, אלא פרסומות וידיאו קצרות שאורכן שש שניות ותוכנן מותאם למשתמש. הן מוטמעות בסביבת המשחק ואינן פוגמות בחוויית השחקן.


היוזמים של מודל זה הם שני שותפים שייסדו את החברה: המנכ"ל יונתן אטיאס וסמנכ"ל המוצר איתן נורל. השניים, המכירים זה את זה עוד משחר נעוריהם, אף שירתו יחד בצבא כאשר התגייסו לגולני.



השבוע הסבירו השניים מה עומד מאחורי היוזמה החדשה: "אנחנו מספקים מענה לצורך ולחיסרון שזיהינו בעולם הפרסום", אמר אטיאס והוסיף: "ראינו שחברות רבות עובדות בשיטת מודעות אינטראקטיביות שמוציאות את היוזר מעולם המשחק. אנחנו מביאים נדל"ן חדש לעולם הזה. הרעיון הוא למקם את הפרסומת בדיוק באזור ובנקודת הזמן שבהם האדרנלין של השחקן בשיאו והוא נמצא בחוויה הכי חיובית שלו במשחק. ברגע זה בדיוק, הפרסומת מחברת אותו אוטומטית להצלחה".



המודל שיצרו השניים מושתת על פטנט ייחודי שרשמה החברה תחת השם emotional targeting (טרגוט רגשות המשתמש). במילים אחרות – המערכת תציג את הפרסומת למשתמש רק כשהוא בהלך רוח חיובי. היא יודעת לאתר את ה"פיקים" במשחק שבהם המשתמש במצב רוח מרומם, ולא כשהוא נמצא לפני פסילה מהמשחק ובשפל רגשי – המצב כפי שהוא כיום. כך לדוגמה, במשחק מרוץ מכוניות, פרסומת של נייק יכולה להופיע על רמפה בזמן שהשחקן בדיוק בעיצומה של קפיצה מרהיבה.



צילום מסך



"הסבלנות של המשתמשים כיום פוקעת מהר", מסביר נורל, סמנכ"ל המוצר של החברה. "צריך להעביר את המסר בצורה מהירה וקלילה ולהביא את המותג בצורה ברורה. מהנתונים שאנו אוספים מהמשחק, אנו יודעים איפה רוב המשתמשים נכשלים ונופלים ומה צריך לקרות כדי שלשחקן תהיה חוויה טובה, לדוגמה באיזו זווית הקפיצה צריכה להיות כדי שהוא יצליח – ואם הזווית הזו מתממשת, המערכת יודעת שזו נקודה חיובית עבור השחקן במשחק".



"היה חשוב לנו שללקוח הקצה, השחקן, הפרסומת תהיה נעימה לעין ולא תפריע", מוסיף אטיאס. "כאן אין ההפרעה שלוקחת אותך ל־30 שניות מחוץ לעולם המשחק - וכולם מרוויחים, גם המשתמשים, שהחוויה שלהם לא נפגעת, וגם המפרסמים, שהתוכן שלהם מובלט בתוך המשחק. המוצר מבוסס על פרסומת וידיאו שאורכת שש שניות, אי אפשר ללחוץ עליה, זה עובד על חשיפה.



"כשעובדים עם חברת המשחקים אנו מציגים באילוסטרציה ברורה מאוד איך זה ישולב בתוך המוצר ומייצרים עבורם ערכה עם בילבורדים (לוח מודעות) המולבשים על האובייקט שבחרנו והוא יודע למשוך את הפרסומות מהשרת בכל שעות היממה".



הסטארט־אפ הישראלי, המונה כיום 12 עובדים ויושב בפארק המדע ברחובות, כבר עובד עם חברות המשחקים המובילות בעולם. בימים אלו יוצאים המשקיעים לסבב גיוס הצפוי להגדיל את מצבת כוח האדם ולהביא פיצ'רים חדשים ונוחים יותר לשחקן. המודל של החברה מספק הן את הפלטפורמה הטכנולוגית להטמעת הפרסומת לחברות שסוגרות את עסקת הפרסום מול המותג באופן עצמאי, והן לחברות שמתחברות למרקט פלייס ואז יקבלו את הפרסומת במסגרת שיתוף הפעולה עם החברה.



"בשנים האחרונות המון תקציבים של פרסומות, שהיו מיועדות לשוק הטלוויזיה, מחפשים בית חדש", מסביר נורל את הצמיחה בתחום. לדבריו, "מרבית האנשים משתמשים היום בטלפון הנייד ולמעלה מ־70% מהמשתמשים משחקים באמצעותו. אם בעבר הדעה הרווחת הייתה כי מדובר בעיקר בילדים, אזי כיום מבינים כי מדובר בטווח רחב של גילים ומשתמשים, שרוצים מסר חד וברור. המפרסמים הבינו שעליהם להקשיב לצורכי השחקנים על מנת להחדיר את המסר שלהם בשש שניות. המערכת יודעת להתאים למשתמש, לפי גילו, המדינה שממנה הוא מגיע ואפיון הגלישה שלו, את הפרסומת המתאימה עבורו".