אחד הפחדים הגדולים ביותר של מי שמגדל בעל חיים הוא התרחיש שבו החבר על ארבע ילך לאיבוד. ובכן, הקולר החכם, אשר כולל GPS, יכול לעזור לכם להירגע. הוא מאפשר לכם להיות במעקב אחר המיקום שלו בכל זמן נתון. מדובר בתעודת ביטוח מצוינת לכל מקרה שלא יהיה. השליטה בקולר נעשית באמצעות אפליקציה המגיעה עם תמיכה בכמה שפות, בהן עברית, רוסית, ספרדית ואנגלית. האפליקציה מותאמת למכשירי אנדרואיד ו־IOS בעת הורדת האפליקציה וקישור לקולר, והמידע לגבי המיקום וכל יתר התכונות מועברים בזמן אמת למכשיר הסלולרי של הבעלים.



למעשה, PET WATCH הוא לא ממש קולר, אלא התקן שמתלבש על הקולר של הכלב או החתול שלכם. עם זאת, גודלו הופך אותו אידיאלי לכלבים בינוניים ומעלה ולחתולים שאינם גורים. ניסיתי את ההתקן על כלבת גולדן־לברדור מעורבת ששוקלת 31 קילוגרמים, ונראה שהוא לא היה מורגש על הקולר שלה, למעט הרגע שבו הוא רטט קלות כשהדלקנו אותו. הקולר החכם מצויד בסים־קארד ופועל באמצעות אינטרנט סלולרי. לקולר פונקציות של שמע - מה שמאפשר לתקשר איתו, וכן חיישנים נוספים כמו חיישן הסרה שמתריע כאשר הקולר מוסר מכל סיבה שהיא.



כמו כן, יש לקולר GPS - מה שמאפשר לאתר את המיקום המדויק של הכלב או החתול בכל רגע נתון, וכן להגדיר להם גדר וירטואלית, כלומר – אזור מוגדר שהבעלים מגדיר לכלב מסביב לבית או לגינה או בפארק, כך שכאשר יחצו את הגבול תתקבל התראה בנייד של הבעלים. תכונה זו חשובה למניעת מצבים של בריחת הכלבים והחתולים שהולכים לאיבוד מחוץ לבית, ויתרה מכך - יש בה בכדי לנסות ולמנוע מצב של גניבת חתולים וכלבים. מדובר בתופעה שהפכה לנפוצה לאחרונה בישראל, כאשר הגנבים מבקשים כופר תמורת חיות המחמד.



משימוש של כמה ימים בהתקן, אפשר להגיד שהוא עושה את העבודה בצורה טובה. פיצ'ר ההתקשרות לא היה שימושי כל כך, שכן מלבד להבהיל את הכלבה שנרדמה לא מצאתי בו משהו מיוחד.



הסים־קארד המיועד מגיע בערכה, ואין צורך לרכוש אותו בנפרד. הוא מסונכרן עם מספר של המפעילה 019, ומגיע טעון בחבילת גלישה מזערית שתשמש אתכם ביום הראשון להפעלת המכשיר ולהגדרה הראשונית. כדי להשתמש בו מעבר לכך, תצטרכו לרכוש חבילת גלישה בסיסית של 200 מגה בייט בעלות של 12.90 שקל לחודש מ־019.



הקולר החכם מתאים לכל הגדלים והגילאים, כאשר הרצועה עצמה, המגיעה איתו במארז, ניתנת להורדה ולהתקנה על גבי כל רתמה או רצועה. מחירו 399 שקל, והוא ניתן לרכישה באתר http://www.petwatch.co.il/ או בחנויות וברשתות הנבחרות.