בחזרה לטירה הנצאית: אם יש לכם פנטזיה להיכנס לתוך מכונת מלחמה מתקדמת עם נשקים מיוחדים ולחסל נאצים להנאתכם, אז Wolfenstein: Cyberpilot, הגלגול האחרון של המשחק הקלאסי שזכור אצלנו בעיקר בשם "הטירה הנאצית", הוא בדיוק מה שאתם צריכים.
 
המשחק, שפותח על ידי חברת MachineGames ומופץ על ידי Bethesda Softworks, מתרחש 20 שנה לאחר אירועי Wolfenstein II: The New Colossus, שיצא לפני כשנתיים ומציג עולם אלטרנטיבי שבו גרמניה הנאצית ניצחה במלחמת העולם השנייה. בכותר, שפותח במיוחד לחוויות המציאות המדומה בלבד עם זמן משחק של שעות ספורות בלבד, אתם נכנסים לתוך סוג של אנדרואיד קרבי הנשלט מרחוק, שנבנה על ידי הנאצים אך תוכנת מחדש על ידי המחתרת הצרפתית כדי לסייע במאבק נגד המשטר הרצחני. מעבר ליכולות ההתקפיות שאתם מצפים שיהיה לרובוט נאצי רצחני, המשחק משלב אלמנטים של האקרים ומאפשר לכם לבצע השתלטות על רובוטים נאצים אחרים שישמשו אתכם במאבק נגד יוצרם הנאצים.
 
מבחינת גרפיקה מדובר באחד המשחקים היפים והמושקעים שיצאו בפלטפורמת ה-VR, שגורם לכם להרגיש כאילו אתם באמת משנעים רובוטים רצחניים ברחובות פריז, ורק על הנקודה הזו הייתי ממליץ לחבוש את הקסדה ולצאת למסע. 


 

מנגד, כמו מרבית משחקי המציאות המדומה שיצאו לשוק, גם כאן המשחקיות היא קצרה מדי ולא מרגישה כמו משחק מלא. למעשה אירועי העלילה מתרחשים כשבוע לפני משחק ה- Wolfenstein המסורתי יותר שיצא בחודש שעבר, YoungBlood, שמשלים את החוויה העלילתית של הסדרה.
 
המשחקיות ב- Cyberpilot היא לינארית, כלומר אתם מובלים מנקודה לנקודה, הורגים נאצים ומשתלטים על מכונות שונות, שברקע מלווה אתכם קולה של חיילת בצבא המורדים (קול בלבד), המדריכה אתכם בין המשימות הקצרות והקלות יחסית – גם בדרגת הקושי הגבוהה ביותר. 
 
אבל ההנאה במקרה הזה, שוב כמו במרבית משחקי המציאות המדומה, היא לא בעלילה או בסיפור אלא בדרך, והדרך פשוט מהנה. השליטה באמצעות בקרי התנועה מאוד נוחה וקלה לשליטה (אם אתם משחקים ב-PS4 אל תנסו לשחק עם השלט הרגיל – למרות שהוא נתמך). תחושת ה-Immersion (התחושה שאתה בעולם המשחק) היא מדהימה – וההנאה הזו היא מה שתחזיר אתכם לשחק את השלבים שוב ושוב.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר Wolfenstein: Cyberpilot זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.